۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

بیانیه مهم میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن

بیانیه مهم میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن


نوروز:

میرحسین موسوی در بیانیه ای به مناسبت وقایع عاشورای حسینی و روزهای پس از آن ضمن انتقاد از برخوردهای خشونت آمیز نیروهای حکومتی با ملت عزادار ایران راه حل های پنجگانه خود را برای خروج وضعیت بحرانی فعلی ارائه کرد. این نامزد معترض به نتایج انتخابات ضمن خودجوش خواندن اعتراضات مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی در راه حل های پنجگانه خود بر اهمیت مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه در مقابل مردم، تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخابات، آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها ، آزادی مطبوعات و رسانه ها و به رسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی تاکید کرد.

به گزارش نوروز متن کامل بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم



السلام علیک یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم.

فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما


همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

امام جمعه مشهد معترضان به خامنه‌ای را «بزغاله و گوساله» خواند


سخنران تجمع روز چهارشنبه حامیان دولت در میدان انقلاب با حمله شدید به معترضان و مخالفان دولت و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی به عنوان «تنها گزینه رهبری روی کره زمین» معترضان به آیت‌الله خامنه‌ای را «مشتی بزغاله و گوساله» خواند.



احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، که در اجتماع هزاران نفر از حامیان دولت که به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی و برای محکومیت آنچه «هتک حرمت مراسم عاشورا» خوانده شد سخن می‌گفت، مخالفت با ولایت فقیه را مخالفت با امام زمان، اصل امامت، قرآن و اسلام خواند.


امام جمعه مشهد با تشبیه درگیری‌های معترضان و نیروهای دولتی به جنگ حزب‌الله با حزب شیطان اضافه کرد که امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشیطان در عرصه این کشور بروز پیدا کرده و این جنگ جنگی قطعی و صریح است.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

ترانه زبان آتش

ترانه زبان آتش , جديدترين اثر استاد شجريان در وصف وقايع اخير :
 تفنگت را زمين بگذار , اگر جان را خدا داده , چرا بايد تو بستاني



استاد آواز ايران به تازگي اثري تحت عنوان زبان آتش و آهن با شعري از زنده ياد فريدون مشيري در دستگاه شور ضبط نموده اند. اين اثر با آهنگسازي استاد شجريان و تنظيم مجيد درخشاني با همكاري اركستر سمفونيك و در دستگاه شور اجرا شده است. گويا در ابتدا قرار بر اين بود كه اين اثر در دستگاه ماهور اجرا شود ولي بدنبال وقايع رخ داده در كشورمان دستگاه اجرايي اين اثر طبق تشخيص استاد از دستگاه ماهور به شور تغيير داده شد.

(فريدون مشيري)

تفنگت را زمين بگذار

كه من بيزارم از ديدار اين خونبارِ ناهنجار


تفنگِ دست تو يعني زبان آتش و آهن


من اما پيش اين اهريمني ابزار بنيان كن


ندارم جز زبانِ دل -دلي لبريزِ مهر تو-


تو اي با دوستي دشمن.


زبان آتش و آهن


زبان خشم و خونريزي ست


زبان قهر چنگيزي ست


بيا، بنشين، بگو، بشنو سخن، شايد


فروغ آدميت راه در قلب تو بگشايد.


برادر! گر كه مي خواني مرا، بنشين برادروار

تفنگت را زمين بگذار

تفنگت را زمين بگذار تا از جسم تو


اين ديو انسان كش برون آيد.


تو از آيين انساني چه مي داني؟


اگر جان را خدا داده ست


چرا بايد تو بستاني؟


چرا بايد كه با يك لحظه غفلت، اين برادر را


به خاك و خون بغلطاني؟


گرفتم در همه احوال حق گويي و حق جويي


و حق با توست


ولي حق را -برادر جان-


به زور اين زبان نافهم آتشبار


نبايد جست...


اگر اين بار شد وجدان خواب آلوده ات بيدار

تفنگت را زمين بگذار...
Share/Bookmark

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

هادي قابل : گفتمان حسینی و گفتمان یزیدی

هادي قابل :گفتمان حسینی و گفتمان یزیدی



عن رسول الله صلی الله علیه و آله: "ان لقتل الحسین فی قلوب المومنین حراره لن تبرد ابدا".(1) همانا برای شهادت حسین(علیه السلام) در دل انسانهای با ایمان شعله ای هست که هرگز خاموش نشود.
بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین * الصلوه والسلام علی سیدالا نبیاء والمرسلین* ابی القاسم محمد * صلی الله علیه وعلی اهل بیته الطیبن الطاهرین*
Share/Bookmark

فرازهایی از سخنان آیت الله منتظری

چه مایه تأسف است این که آیت الله خمینی وعده هایی‏ ‏دادند ما هم به تبع ایشان همان ها را مطرح کردیم ، مردم هم به خیال اجرای‏ ‏آنها در صحنه آمدند، انقلاب کردند و هزینه های سنگینی هم دادند، ‏ ‏اما آن‏ ‏وعده ها عملا محقق نشد. ما به مردم قول دادیم که آزادی باشد،‏ ‏استبداد نباشد و به مردم و نظرات آنها بها داده شود، ولی نشد. البته من در‏ ‏حد خود گفتم ولی کسی به نصایح و خیرخواهی ها توجه‏ ‏نکرد... ‏

--------------------------------------------------
در زمان شاه هم کارهایی می شد و ظلمهایی بود اما به اسم دین و اسلام نبود، ولی امروز حرفهایی زده می شود و کارهایی انجام می شود و ‏نگرانی و ناراحتی من این است که تمام خلاف کاری ها و تبعیض ها ‏ ‏به نام اسلام انجام‏ ‏می‎شود; به مردم اهانت می‎شود به اسم اسلام ; افراد به بی دینی متهم‏ ‏می‎شوند به اسم اسلام ; افراد خدمتگزار و متدین کنارگذاشته می‎شوند به اسم‏ ‏اسلام ... ١
Share/Bookmark

خواهرزاده مهندس موسوی شهید شد

پارلمان‌نیوز: ظهر امروزيك شنبه(روز عاشورا) سیدعلی حبیبی موسوی خامنه خواهرزاده مهندس میرحسین موسوی و پدر دو فرزند در حوادث تلخ عاشورای حسینی در تهران به شهادت رسید.



به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، خواهرزاده 35ساله مهندس موسوی ظهر امروز در میدان انقلاب از ناحیه قلب هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به شهادت رسید.
هم‌اکنون مهندس میرحسین موسوی، والدین این شهید جنبش سبز و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در این بیمارستان حاضر هستند.
--------------------------------------------------

ایرنا نوشت:
جسد سید علی حبیبی موسوی از کشته شدگان اغتشاشات روز عاشورای تهران به همراه سایر کشته شدگان به منظور تکمیل تحقیقات کالبدشکافی و پلیسی و یافتن سرنخ های بیشتر از این حادثه مشکوک نگهداری می شود.
-------------------------------------------------
خبر تكميلي

نحوه به شهادت رسيدن سيدعلی موسوی حبيبی، خواهرزاده ميرحسين موسوی، خبری از محسن مخملباف


سيدعلی موسوی حبيبی از چندين روز قبل تلفنی بارها تهديد به قتل شده است. خانواده او از اين تهديدها با خبر بوده اند و برايش ابراز نگرانی می کرده اند.


امروز "عاشورا" يک پاترول جلوی در خانه آن ها ابتدا چندين نفر را جلوی چشم سيد علی موسوی زير می گيرد، بعد از درون پاترول ۵ نفر از نيروهای امنتی پياده می شوند و يکی از آن ها از نزديک ترين فاصله با کلت به سينه سيد علی موسوی شليک می کند طوری که گلوله از پشت او خارج می شود. بعد آن ۵ نفر با پاترول سراسيمه می گريزند.


برادر زن سيد علی او را به بيمارستان می رساند اما قبل از آن که سيد علی موسوی به بيمارستان برسد به شهادت نائل می شود.


امشب نيروهای امنتی به بيمارستان رفته اند و گفته اند جسد سيد علی موسوی را با خود به پزشکی قانونی کهريزک می بريم.
و خانواده شهيد را تهديد کرده اند که حق برگزاری مراسم را ندارند. (احتمال آن وجود دارد که شبانه پيکر او را مخفيانه به خاک بسپارند تا مانع از مراسم تدفين او شوند.)
سيد علی موسوی پدر ۲ فرزند است. او صاحب يک دختر ۱۷ ساله و يک پسر ۷ ساله است. ابراهيم موسوی برادر او پيش از اين در جنگ شهيد شده است.
خانواده شهيد موسوی معتقدند اين يک ترور از قبل طراحی شده است برای فشار آوردن به مهندس ميرحسين موسوی و فاميل او.
از آنجا که حکومت پيکر شهدای عاشورا را برای جلوگيری از مراسم تدفين ربوده است، مردم ايران در هر کجا مراسم بزرگداشت شهدای ربوده شده عاشورای امسال را در خيابان ها برگزار خواهند کرد. در همان محورهای عاشورا.




عکس حاضر مربوط است به سيد علی موسوی و دايی اش (مهندس ميرحسين موسوی) که روز جمعه يک هفته قبل از روز قدس امسال گرفته شده است.


محسن مخملباف

يکشنبه عاشورای ۸۸
Share/Bookmark