۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

فارسي وان (اشاعه فرهنگ ابتذال )



  چند سال پیش نویسنده ای در اعتراض به فیلترینگ موجود در اینترنت مقاله ای را در یکی از روزنامه های ایران به چاپ رسانده بود تحت عنوان:«سایتهای سکسی فعال، سایتهای سیاسی فیلتر».آنروزها مثل حالا از فیلتر شکن و نرم افزارهایی که می تواند خارج از عرف مخابرات ایران مستقیما به سرورهایی خارج از کشور متصل شوند( vpn) به این شکل گسترده خبری نبود و یا بود و کاربران از وجود آن اطلاع زیادی نداشتند.
Share/Bookmark

به دستور وزیر:شوراي تخصصي جذب و استخدام در وزارت آموزش و پرورش تشكيل شد

ایلنا:
  شوراي تخصصي جذب و استخدام با هدف كيفيت بخشيدن به جذب و استخدام افراد موردنياز در آموزش و پرورش، در اين وزارت‌خانه تشكيل شد.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، اين شورا با هدف لزوم برنامه‌ريزي لازم در استخدام و جذب معلمان و نيروي انساني موردنياز بخش‌هاي مختلف آموزش و پرورش، ايجاد شرايط بهينه استخدام با توجه به گستردگي نياز كليه‌ي مناطق آموزش و پرورش سراسر كشور به رياست قائم مقام وزير آموزش و پرورش تشكيل شده است.
همچنين اين شورا وظيفه دارد نحوه استخدام افراد تحصيل‌كرده، متخصص و خلاق را طي دستورالعملي به ادارات تابعه اعلام كند تا ضمن ساماندهي نيروي انساني شاغل در آموزش و پرورش، تمام دانش‌آموزان از وجود معلمان متعهد و متخصص بهره‌مند شوند و آموزش و پرورش بتواند از امكانات ايجاد شده براي جذب و استخدام افراد تحصيل‌كرده بيشترين بهره‌وري را كسب كند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سياست هاي جذب و استخدام در آموزش و پرورش در حالي با ورود حاجي بابايي در وزارت آموزش وپرورش تقويت شده است كه وي چندي پيش خبر از استخدام 30 هزار نيرو در آموزش وپرورش داده است.
كانون صنفي معلمان ايران
Share/Bookmark

گزارش تصویری از دیدار میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، تاج‌زاده و محتشمی‌پور با خانواده شیوا نظرآهاری

کمیته گزارشگران حقوق بشر - میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مصطفی تاج‌زاده و فخرالسادات محتشمی‌پور در ادامه دیدارهای نوروزی خود به ملاقات خانواده شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر رفتند.

Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 7

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 7
Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 6

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 6

Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 5

 واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 5

Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 4

 واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 4


Share/Bookmark

انتظار کشور های اسلامی از آموزش وپرورش ایران

مدير کل دفتر برنامه ريزي و تاليف کتب درسي وزارت آموزش و پرورش تصريح کرد :
برنامه درس ملي همچون قانون اساسي، سند مادر تلقي مي شود .

ذوعلم گفت : اجراي طرح برنامه درس ملی ا ز اسفند 84 به صورت رسمي مطرح شد و در فروردين 1385 دبيرخانه آن آغاز به کار کرد . وي  درباره هدف  ازتوليد برنامه ي درس ملي هم گفته است که:اين برنامه مو جب میشود  مجموعه ی  جهت گيري ها و اهداف محتوايي نظام برنامه درس ملي، آموزش و پرورش را در چارچوبي منسجم و مستند و مبتني بر فلسفه ي اسلامي تعليم و تربيت، با استفاده از تجارب همه ي نظام تعليم و تربيت کنوني، از دوره پيش دبستاني تا پيش دانشگاهي تعريف و تبين شود .
وي برنامه درسی ملی راپاسخ به  ايراد هایی مانند :عدم کارآمدي و تاثيرگذاري مطلوب محتواي آموزشي و پاسخگو نبودن آن به نيازهاي دانش آموزان و در مجموع، برآورده نشدن انتظارات جامعه و خانواده ها از برنامه هاي آموزشي و پرورشي می داند.
مدير طرح برنامه درس ملي با اشاره به تجارب ديگر کشورهامی گوید: بررسي هاي ما نشان داد که حدود 30 کشور داراي برنامه درس ملي هستند اما چارچوب و هدف آنها در کشورهاي مختلف متفاوت است . ما نيز از آغاز با رويکردي بومي و ملي و به صورت مستقل به برنامه درس ملي نگاه کرديم . البته مهم ترين دغدغه ما اين بود که اين سند تقليدي و تکرار وضع موجود نباشد .
وي  يکي از اهداف  اصلی توليد برنامه درسي ملي را ارائه ي يک نمونه عيني از برنامه درس ملي مبتني بر فلسفه اسلامي تعليم و تربيت است و اين انتظاري است که که کشورهاي اسلامي از ما دارند .
دبير کل کميسيون راهبري توليد و تدوين برنامه درس ملي خاطر نشان کرد : برنامه درس ملي سندي مادر تلقي مي شود که بر اساس آن برنامه ريزي درسي صورت مي گيرد، همانند قانون اساسي که يک قانون مادر است و بر اساس آن، قوانين عادي تنظيم و تفسير مي شود . لذا در برنامه درس ملي بايد تصميم گيري هاي کلان صورت گيرد که بسيار خطير و حساس هستند و علي القاعده شوراي عالي برنامه درس ملي، آموزش را يک برنامه مستقل يا رسمي اعلام شده از قبل نمي داند و پيش از آن، کميسيون راهبري طرح با تبحر و دقت کامل اين تصميم گيري ها را خواهند داشت . نکته مهم ديگر ضمانت اجرايي اين برنامه است .
وي در پایان پیش بینی هایی هم کرده است و  افزود ه: پيش بيني مي کنيم که با تصويب اين برنامه، تغييرات گسترده اي در برنامه هاي درسي آموزش و پرورش ايجاد خواهد شد . تامل اجمالي در برنامه درسي فعلي کشور نشان مي دهد تنها 20 درصد اهداف مطلوب را تامين مي کند و يعني 80 درصد اهداف معطل مانده است . البته پيش بيني ما اين است که بعد از تصويب برنامه درس ملي، به دو سال زمان نياز است که زمينه هاي اجرايي آن فراهم شود . همچنين يک دوره 5 تا 7 ساله نيز براي اجراي کامل برنامه درس ملي پيش بيني مي کنيم .

البته وی توضیح نداده که برنامه ای که تهیه و تدوین  ۵سال وقت برده است و دوسال نیاز دارد تا زمینه های اجرا یی شدن ان فراهم شود و یک دوره 5 تا 7 ساله هم برای اجرای کامل نیاز دارد . چگونه با وجود نیاز مندی به 14 سال  زمان جهت فرایند تهیه و تدوین و فراهم ساختن زمینه ها ی اجرایی شدن میتواند به اهداف مورد نظر منجر شود و  با توجه به اینکه بومی نگری در تدوین این برنامه مورد اهتمام بوده به چه صورت انتظار کشور های اسلامی را تامین  می نماید . و کاش اشاره ای هم به نام ونشان این کشور های اسلامی می کرد.
Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 3

 واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 3


Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي2

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 2

Share/Bookmark

واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي1

 واژه نامه فارسي و لاتين اصطلاحات روانشناسي 1
 
Share/Bookmark

وضعیت جسمانی نامناسب هاشم خواستار در زندان

...آقای خواستار بازنشسته‏ی آموزش و پرورش است. ۵۷ سال سن دارد، آرتروز زانو، ناراحتی گوارشی و دندان‏درد دارد. زمانی که اولین بار او را دستگیر کردند، دندان‏اش را پانسمان کرده بود که پر کند. اما بعد از این که دستگیر شد، در زندان هیچ اقدامی برای این دندان نکردند. هرچه نامه نوشتم و پی‏گیری کردم که بگذارند دندان‏اش را پر کند که از بین نرود، نتیجه نداد... از ناراحتی گوارشی‏ هم شدیداً رنج می‏برد. در زندان تغذیه‏ی مناسبی ندارد و اجازه نمی‏دهند از خانه هم هیچ ماده‏ی غذایی به زندان فرستاده شود... یک بار که آقای خواستار به خانه زنگ زده‏ بود، ما در خانه‏ دعای کمیل داشتیم و چندنفر از همکارهای ایشان در منزل ما بودند. ما تلفن را روی آیفون گذاشتیم و ایشان با همکاران‏اش صحبت کرد. گفتند این جرم بوده و نباید از زندان با دوستان و همکاران‏اش صحبت می‏کرده و به همین خاطر اجازه هم نداشته تا دو هفته به خانه زنگ بزند...

Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

علامه جعفری و زیباترین دختر دنیا

از علامه جعفری می پرسند چی شد که به این کمالات رسیدی ؟!
Share/Bookmark

مردان کوچک و کارهای بزرگ !!

ابن خلدون نقل می کند،بزرگی  اندیشمند، از ساسانیان را پرسیدند
  - شما با آنکه قدمتی چهارصد ساله داشتید، چگونه شد که حکومتتان به دست مردمانی از صحرا رسیده به اندک زمانی سرنگون شد ؟!!
...وی بعد ار سکوتی معنا دار پاسخ داد :
  " از آن رو که کارهای بزرگ را به انسان های کوچک و کارهای کوچک را به انسان های بزرگ دادیم "

     باری، حرف درستی است، گو اینکه سنّت تغییر ناپذیر تاریخ است که هر گاه "افراد بر سر جای خود" نباشند و کارهای بزرگ به انسان های کوچک  سپرده شود و به قول آن هنر پیشه معروف" آدمها اشتباهی" باشند !!! طبیعی است که  کم کم پایه های قدرت سست و متزلزل و چه بسا در نهایت رو به فرو پاشی خواهد آورد
  هفتصد سال پیش،  شیخ اجل سعدی شیرین سخن نیز اینگونه گفته است
گرت مملکت باید آراسته / مده کار ُمعظم به نوخاسته
سپه را مکن پیشرو، جز کسی / که در جنگها بوده باشد بسی
به خُردان مفرمای کار دُرشت / که سندان نشاید شکستن به مُشت!!

   به واقع باریک اندیشان و اهل نکته فریاد می زنند ... هان !! ای خداوندان قدرت و زور ،درس عبرت بگیرید از تاریخ که چگونه حکومت هایی با آن همه هارت و هورت و به چه اندازه خدم و حشم و برو  و بیا و سینه چاک زن و فدائی و جان نثار و گردن زن و زبان قطع کن، در اوج خیال اینکه ماندگار ابدی اند اما سنّت تاریخ دامن آنان را گرفت و اکنون باید آنان را در موزه های تاریخ جستجو کرد
    چه حکیمانه امام علی در سخنی پُر نغز" تقدیم اراذل و تاخیر افاضل"  پیش انداختن کم مایه ها و نادیده گرفتن اهل فضل و دانش را یک علت مهم سرنگونی و از هم پاشیدگی حکومت ها می داند
   و صد البته به گفته ی همان امام هُمام : چه زیاد است عبرت ها و چه کم اند عبرت گیرها !!!
نگاه نو
Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

آدرس جديد وبلاگ انجمن صنفي فرهنگيان كردستان ( زانياري )

آدرس جديد وبلاگ انجمن صنفي فرهنگيان كردستان ( زانياري ):




آغاز به كار مجدد 

وبلاگ انجمن صنفي فرهنگيان كردستان ( زانياري ) را همزمان با سال نو به
دوستان و همكاران محترم تبريك و تهنيت عرض مي نمايم .



Share/Bookmark