۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

اخراج و باز نشستگي اجباري دو مدير در تهران و اصفهان

اخراج و بازنشستگی اجباری مدیر مدرسه در تهران به دلیل شعار دادن دانش آموزان
دبیرستان دخترانه تیزهوشان اصفهان سبز شد/مدیر مدرسه اخراج شد

Share/Bookmark

اربعین آیت الله منتظری در قم برگزار شد

با حضور هزاران تن از مردم، مراسم اربعین آیت الله العظمی منتظری با شکوه خاصی برگزار شد.
براساس اخبار رسیده به ندای سبز آزادی، همزمان با چهلمین روز رحلت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) که در آستانه اربعین حضرت امام حسین(ع) برگزار شد، حال و هوای دیگری در شهر قم حاکم شده بود. علی‌رغم مشکلات عدیده اطلاع‌رسانی و عدم همراهی رسانه‌های رسمی و غیر رسمی کشور، هزاران تن از مردم قدرشناس و فهیم شهر مقدس قم و دیگر شهرها جهت شرکت در مراسم در دفتر و بیت فقیه عالیقدر حضور یافتند و با متانت و سکوت ، جلسه بزرگداشت آغاز شد.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

اطلاعیه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله العظمی منتظری

چهل روز از درگذشت آیت اله منتظری گذشت.


در چهلمین روز درگذشت بزرگ مرد آزادی خواه،آیت اله منتظری یاد و خاطره ی او را گرامی می داریم.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

حاجي بابايي عنوان كرد:آموزش و پرورش تصدي گر اموري است كه وظيفه آن را ندارد

وزير آموزش و پرورش با تاكيد براينكه
«24 هزارمعلم شركتي سال تحصيلي 90-89 در مدارس به كار گرفته نمي شوند» سه پيشنهاد براي جبران كمبود معلم در سال هاي آينده ارائه داد و گفت: عده اي نيرو در ارتباط با رشته هاي گوناگوني كه مانند تربيت بدني نياز داريم استخدام خواهيم كرد.

به گزارش مهر، حميد رضا حاجي بابايي در پاسخ به اين سئوال كه «چه تدبيري براي جايگزيني 24 هزار معلم شركتي كه امسال در آموزش و پرورش مشغول به تدريس هستند در سال تحصيلي آينده داريد؟» افزود: سه پيشنهاد براي رفع كمبود اين تعداد نيرو در مدارس داريم كه اجرايي خواهيم كرد.
 وي ادامه داد: تابستان امسال از طريق مجلس، موظف شديم نيروهاي حق التدريس را طي پنج سال استخدام كنيم كه آنها جايگزين معلمان شركتي خواهند شد ودر اثر تغيير وضعيت، 12 ساعت تدريس آنها به 24 ساعت تبديل مي شود ضمن اينكه 12 ساعت نيز مي توانند اضافه كاري داشته باشند. وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: ما با اين معلمان قرارداد نداشته و تعهدي نسبت به استخدامشان نداريم اما آنها هم مي توانند در آزمون هايي كه برگزار مي كنيم، شركت كنند و از طريق آزمون وارد آموزش و پرورش شوند.
 حاجي بابايي راه حل ديگر جبران كمبود 24 هزار نيرو در آموزش و پرورش را اضافه كاري ساير فرهنگيان عنوان كرد و گفت: همچنين طبق قانون بازنشستگي پيش از موعد، فرهنگيان بازنشسته مي توانند 8 ساعت تدريس در طول هفته داشته باشند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: عده اي عنوان مي كنند كه چرا از نيروهاي جوان به جاي بازنشسته ها استفاده نمي كنيد و دوباره همان نيروها را براي تدريس به كارمي گيرد، بايد گفت كه آموزش و پرورش توان استخدام تمام نيروهاي مورد نياز خود را ندارد چرا كه قانون از اين موضوع جلوگيري مي كند و از طرفي نمي توانيم كلاس هاي خود را خالي از معلم بگذاريم، ناگزير بايد از نيروهاي شركتي كه آن هم ممنوع است استفاده كنيم و يا همكاران فرهنگي خود را به كار گيريم.

 وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال ديگري كه «آيا وجود3 ميليون دانش آموز كه ترك تحصيل كرده اند را مي پذيريد؟» گفت: اين خبر دروغ است و تكذيب مي كنيم و كسي كه اين را مي گويد عدد و رقم را نمي شناسد. حاجي بابايي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص «عدم پرداخت سرانه برخي از مدارس» گفت: يك مقداري از آن به اعتبارات بر مي گردد و مقداري هم به مديريت كه ما بايد به شكلي حركت كنيم كه سرانه مدارس را به موقع در اختيارشان قرار دهيم. وي با بيان اينكه «آموزش و پرورش كارها و تصدي گري هايي دارد كه وظيفه آن نيست» اظهار كرد: قسمت عمده اعتبارات آموزش و پرورش صرف اين موارد مي شود واگر آموزش و پرورش را به سه دوره آموزش ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و تربيت معلم تقسيم كنيم و تنها به آنها بپردازيم اين مشكلات حل مي شود
آفتاب یزد ۵/۱۱/۸۸

Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

سه پیامی که نباید به آن توجه کنید

وقتی در اینترنت هستید و صفحات وب را مرور می کنید یا صندوق پست الکترونیک خود را چک میکنید قاعدتاً پیامهای مختلفی را چه بصورت تبلیغات یا هشدارهای تصویری یا متنی یا بصورت ایمیل دریافت می کنید اما در این میان پیامهای هستند که نباید به آنها توجه و بخصوص عمل کنید. اینها پیامهایی فریبنده با هدف سرقت یا سوء استفاده از اطلاعات شما هستند. بطور کلی سه اصل در بررسی هر پیامی که دریافت یا مشاهده می کنید در نظر داشته باشید.
Share/Bookmark

اخراج استادی که تشییع جنازه رفت!

سميه توحيدلو


خبر شوکه ام می کند، هرچند که این روزها کم نمی شنویم ماجراهایی اینچنین را. اخراج یا بازنشستگی زود از موعد اساتید، انحلال گروه های درسی چیز غریب و قریبی است این روزها. اما مگر چند نفر از ایشان می شود یک استاد جوان و خوش فکر و صاحب خلاقیت؟ مگر چند نفر از این اساتید مثل خودمان و هم زبان ِ خودمان وبلاگ می نويسند؟
Share/Bookmark

خوشه بندی یارانه ها و ارتقای جایگاه معلمان !

خوشه بندی یارانه ها و ارتقای جایگاه معلمان !




امروز در اتاق دبیران بحثی در مورد " خوشه بندی یارانه ها " شکل گرفته بود ...



کافی است تا کد ملی ات را به شماره 300000 اس ام اس کنی ، آن وقت معلوم می شود که در کجای جامعه البته از نظر مسئولان قرار گرفته ای !



یکی از همکاران به طعنه و طنز می گفت که از چند روز پیش " احساس خوب پولدار شدن " به وی دست داده از زمانی که متوجه شده است در خوشه سوم جای گرفته است !

Share/Bookmark

فقط من بر حقّم !!

فقط من بر حقّم !!


تحمّل و مدارا معادل کلمه" تولرانس" یکی از ضرورت های غیر قابل انکار برای رسیدن به جامعه ی مُدرن است چرا که دستیابی به شاخص های چنان جامعه ای به برخورداری از ابزار پیشرفته و رفاه مادی نیست، همه ی اینها نیازمند "فرهنگ مدارائی" اند تا از درونش علم، فلسفه، سیاست، صنعت و دیگر مظاهر تمدّن سر در آورند.

جامعه ای که بتواند کثّرت و تفاوت و دگر اندیشی و خلاصه در یک کلام "اقلیت بودن" را تحمل کند، زمینه ای برای رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

هیچ دیواری ما را مصون نگه نمی دارد

گذشته ها اینگونه بود، هر گاه خاقان بن خاقان نامی به رعیّت ستم می کرد، توی قلعه ای با برج و باروهای بلند و سفت و سخت قایم می شد و دریائی از گرسنگان و ظلم کشیدگان یقه چرکین پابرهنه نیز در بیرون از قلعه راهی به درون نداشتند، قلعه هائی محکم و تسخیر ناپذیر تا چند صباحی هم که شده نشستگان بر اریکه قدرت را مصون نگه دارد


سوال این است که آیا در عصر و زمان کنونی نیز چنین است ؟ ....نه ....بی تردید ، نه ...هر روز که می گذرد دیوار و مرزی برداشته می شود؛ البته که هر چه انسان ها را شقّه شقّه و گروه گروه می کنند و مرزهای مجازی و خیالی می آفرینند اما از دگر سو معجزه فن آوری های جدید همه را در هم می شکند و دنیا را نه مثل دهکده که مانند پستوئی کوچک ساخته است
Share/Bookmark

حقوق بشر، فرهنگ و آموزش و پرورش

محمدرضا فرزام


صحبت کردن در موردِ رابطه بینِ حقوق بشر و آموزش و پرورش، به دو بحثِ جداگانه بخش بندی می گردد: اول، حقِ آموزش و پرورش، به عنوانِ یک حقِ اساسی و مسلمِ انسانها. این حق از مهمترین حقوقی پنداشته می شود، که نه تنها در اعلامیۀ جهانی حقوق بشر، بلکه در پیمانِ بین المللیِ حقوقِ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و پیمانِ بین المللیِ حقوقِ مدنی و سیاسی نیز به آن تأکید شده است. در اعلامیۀ جهانیِ حقوقِ بشر آمده است که آموزش و پرورش، باید طوری سازماندهی شود که در جهتِ رشد و تقویتِ باورهای هم پذیری، تسامح و دوستی بینِ مللِ مختلف، نقشِ اساسی را بازی نماید.




بحثِ اساسیِ دوم مربوط می گردد به نقشِ آموزش و پرورش در ارتقای ظرفیتِ روانیِ انسانها، از راه ایجادِ تحول در فرهنگِ یک جامعه، برای پذیرشِ ارزشهای مدرن، مانند: حقوقِ بشر. البته باید درنظر داشته باشیم که بحثِ اولی هم، از بحثهای خیلی جدی در تمامِ کشورهای جهان، به ویژه در کشورهای جهانِ سوم مانندِ افغانستان، می باشد. امروز، میلیونها انسان در سراسرِ کرۀ زمین و افغانستان، از این حقِ مسلمِ انسانی و اساسی شان محروم اند.
Share/Bookmark

علم عمل، درد نظام تعليم و تربيت

حسین حسین نژاد قندی


در همايش ملي نوآوري‌هاي آموزشي، يكي از سخنرانان به تجربه ژاپن در بازانديشي در عمل براي بهبود مستمر آموزشي و غني‌سازي يادگيري در مدرسه پرداخته و اشاره مي‌كند دانشي كه مي‌تواند به توسعه مهارتهاي بازبيني و بازانديشي كمك كند و ظرفيت توانايي عمل اثربخش را توسعه دهد، علم عمل است كه توسط نظريه‌پردازاني چون كريس آرجريس و دونالد شون ارائه شده است.

اهداف اين نظريه را در نهايت يادگيري در حين عمل و تفكر در حين عمل مي‌دانند؛ غافل از اين‌كه در فرهنگ ما قرنها پيش اين نظريات به شكلي ديگر ارائه شده كه متأسفانه مسئولين نظام تعليم و تربيت ما چه در گذشته و چه حال، از آن غافل بوده‌اند.


در ابتدا به نكاتي چند كه سعدي عليه‌الرحمه در خصوص علم و عمل بيان داشته، اشاره و سپس به نتيجه‌گيري مي‌پردازيم:
Share/Bookmark