۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

ورود‌ زبان انگليسي به دوره ابتدايي ... مسئولان به جای این تغییرات صوری ، نگرش خود به " زبان دوم " را تغییر دهند !





سخن معلم : بدون تردید آشنایی با یکی از زبان های خارجی معتبر یکی از رموز موفقیت در عرصه های مختلف زندگی است .

متاسفانه وضعیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس چندان رضایت بخش نیست .

به ندرت می توان دانش آموزی را یافت که توانسته باشد از طریق آموزش رسمی در مدارس به تسلط در زبان ( انگلیسی ) دست یافته باشد !

Share/Bookmark

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس – Client for Google Translate




Share/Bookmark

آیا رایانه من امن است ؟

اگر در کامپیوتر تان علائم زیر را دیدید ممکن است یک برنامه جاسوسی ( Spyware ) به شما حمله کرده باشد دراین صورت بهتر است فوراً برنامه آنتی ویروس خود را بروز کنید و در صورت مرتفع نشدن مشکل یک Anti- Spyware روی سیستم خود نصب کنید.
1- به طور مرتب پنجره های تبلیغاتی به شکل Pop-up برایتان باز می شود : یکی از علائم وجود برنامه های جاسوسی در یک کامپیوتر باز شدن مکرر پنجره های تبلیغاتی روی صفحه نمایش است . اگر به محض روشن کردن کامپیوترتان و حتی بدون اینکه به اینترنت متصل شوید هم این تبلیغات را می بینید کامپیوتر شما مورد حمله برنامه های جاسوسی قرارگرفته است .
2- تنظیمات کامپیوتر تان به هم می خورد . نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید : برخی برنامه های مغرب این توانایی رادارند که با ورود به یک سیستم صفحه پیش فرض مرورگر اینترنت) web Browser ) را عوض کنند واگر کاربرمجدداً صفحه پیش فرض خود را برای مرورگر گریش انتخاب کند با Restart شدن کامپیوتر دوباره این تنظیمات بهم می خورد .
3- منوهای جدیدی در مرورگر اینترنت شما ایجاد می شوند : نرم افزار های جاسوسی می توانند نوار ابزارهایی ( toolbar ) به مرورگر اینترنت اضافه کنند . در صورتی که بتوانند این نوار ابزار ها را بردارید با Restart شدن کامپیوتر مجدداً بر روی سیستم تان نصب می شوند .
4- کامپیوتر تان کند می شود : از آنجا که این برنامه های جاسوسی طوری نوشته شده اند که بتوانند کلیه فعالیت های کاربر را کنترل کند . باعث ایجاد اختلال در برنامه ها و در نتیجه کندی سیستم می گردند .

Share/Bookmark

بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون دانش آموز داريم، نه 14 ميليون

رئيس مركز آمار وزارت آموزش و پرورش:
بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون دانش آموز داريم، نه 14 ميليون

      آفتاب يزد : 19 /1 / 89 -    رئيس مركز آمار فناوري و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه در طول سال هاي گذشته وضعيت كار آماري در وزارت آموزش وپرورش بسيار نامناسب بوده است گفت: پس از افتتاح مركز آمار وزارت آموزش و پرورش، بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون و800 هزار دانش آموز داريم، نه 14 ميليون دانش آموز. اسدي گرمارودي در گفتگو با ايلنا، با اشاره به نادرست بودن آمار 14 ميليون دانش آموز كه پيش از اين از سوي وزرا و مسئولان اسبق اين وزارتخانه اعلام شده بود، گفت: 12ميليون و 800 هزار دانش آموز با 128 هزار مدرسه داريم و اين آمار كه 14 ميليون دانش آموز داريم درست نيست؛ چرا كه ما 13 ميليون دانش آموز هم نداريم. وي افزود: از اين پس مسئولان بايد آمار دقيقي از حوزه فعاليت خود داشته باشند و اين آمار را به روز در سايت وزارتخانه خواهيم داشت تا هر كسي كه بخواهد بتواند آن را ببيند. گرمارودي از نصب سخت افزارهاي موردنظر براي جمع آوري آمار در مناطق آموزش و پرورش تمام استان ها خبر داد و گفت: اين امكانات تا مدارس نيز گسترش مي يابد به شكلي كه اگر امروز 10 دانش آموز ترك تحصيل كردند، فردا هشت صبح بتوانيم در سايت، آمارآن را ببينم.
Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

دیدار با کریمیان مشاور معاون وزیر در امور تشکل ها


كانون صنفي معلمان ايران :روز شنبه 89/1/14 سه تن از اعضاي كانون صنفي معلمان،با حضور در وزارت خانه ي آموزش و پرورش ،با كريميان،مشاور معاون وزير در امور تشكل ها ديدار نمودند. در اين ديدار كه معارفي،باغاني و بهشتي از طرف كانون حضور داشتند، به وضيعت بد معلمان دربند، و بي توجهي شگفت آور وزارت خانه نسبت به اين موضوع اعتراض گرديد. در اين جلسه درباره ي پرونده رسول بداقي،عضو هيآت مديره كانون صنفي معلمان و بلاتكليفي بيش از 7 ماهه ي پرونده ايشان،توضيح داده شد. به ويژه از قطع حقوق او انتقاد گرديد. درباره ي شرايط وخيم محمد داوري،عضو شوراي مركزي سازمان معلمان، و خبرهاي بسيار نگران كننده درباره ي او و پرونده اش،مطالب بسياري گفته شد. به خصوص ازوضعيت مادر ناتوان ايشان كه در بجنورد زندگي مي كند و براي ملاقات با فرزندش مجبور است 1000 كيلومتر را طي كند. از هاشم خواستار،معلم بازنشسته وعضو هيآت مديره ي كانون صنفي خراسان نيز سخن گفته شد كه به دو سال حبس محكوم شده است و در حال حاضر در زندان وكيل اباد مشهد دربند است. از آقاي كريميان پرسش گرديد، نهاد حقوقي وزارت در رابطه با معلمان دربند،تاكنون چه اقدامي نموده است؟ مگر نبايد اين مجموعه از حقوق معلم به دفاع برخيزد!؟ آيا اين وزارت خانه توانايي درخواست تعييت تكليف و رعايت حقوق قانوني نيروهاي خويش را هم ندارد؟
 در ادامه جلسه به پرونده ي فرزاد كمانگر اشاره شد كه به اعدام محكوم شده است. معلم كردي كه هيچگاه اتهامش -عضويت در گروه هاي معاند با جمهوري اسلامي - را نپذيرفته و به گفته ي وكيلش بي گناه است. همچنين درباره ي علي قنبري،بحث شد؛معلم پاكدشتي كه به تازگي به اعدام محكوم شده است. بنا به گفته ي خانواده ي ايشان، اتهام او كه يك بار در سال 86 به خاطر آن به 6 ماه انفصال از خدمت محكوم شده است، رد و بدل چند ايميل است. قنبري با 16 سال سابقه كاردر آموزش و پرورش و مدرك فوق ليسانس، استاد دانشگاه پيام نور نيز مي باشد و بنا به گفته ي همسر فرهنگي اش، ايميل او را بسياري از دانشجويانش داشته اند و براي او ايميل هاي زيادي فرستاده مي شده است.
 در پايان كريميان نيز قول به پيگيري  و انتقال مطالب مطروحه به وزير را داد.
Share/Bookmark

اتصال فيبرنوري به منازل در ايران آغاز شد

همشهري - طاهره ساعدي : بالاخره پس از چندين سال طلسم اتصال فيبر نوري به منازل شكسته شد و به گفته يك مقام شركت مخابرات قرار شده اجراي آزمايشي اين پروژه مهم در 2‌ استان بوشهر و مازندران آغاز شود . مديرعامل شركت مخابرات ايران 15 فروردين از اجراي پروژه اتصال فيبرنوري به منازل (fibre to home) در 2 استان بوشهر و مازندران به‌صورت آزمايشي خبر داد و گفت: اين طرح در كشورهاي مختلف دنيا انجام شده و در كشور ما نيز انجام آن ممكن است اما اجراي آن به نياز كاربران بستگي دارد.

Share/Bookmark

اولین جلسه رسمی هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران


 
اولین جلسه رسمی هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران

سه شنبه 89/1/17 اولین جلسه رسمی کانون صنفی معلمان ایران در منزل یکی از اعضا برگزار شد ، یکی از افراد حاضر به سخن معلم چنین گفت :


" در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد که اهم آن عبارتند از :


1-مسائل نظام جدید آموزشی و اختلافات وزراتخانه و مجلس در این مورد


2-موضوع بازنشستگی پیش از موعد و اختلاف وزیر و رئیس جمهور در این باره


3-هفته معلم و بزرگداشت آن


4-همکاران دربند رسول بداغی ، محمد داوری ، هاشم خواستار ، عبدالرضا قنبری و...


در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید موارد زیر به تصویب رسید :


1)ارائه بیانیه پیرامون وضعیت آموزش و پرورش و مسائل صنفی – اجتماعی همکاران


2)بزرگداشت روز معلم با حضور بر سر مزار دکتر خانعلی در ابن بابویه


3)جمع آوری کمک های همکاران برای اهدا به خانواده های معلمان در بند


4)دیدار گروهی با خانواده های عزیزان در بند به ویژه معلم پاکدشتی آقای قنبری که به ناحق به اعدام محکوم شده است .
Share/Bookmark

محمود بهشتي لنگرودي اعتصاب غذا كرد

 












از امروزصبح 89/1/18 محمود بهشتي لنگرودي،سخنگوي كانون صنفي معلمان، به اعتصاب غذاي نامحدود دست زد. اين اعتصاب غذا در اعتراض به شرايط ناگوار معلمان دربند: رسول بداقي، محمد داوري،هاشم خواستار و ...صورت مي گيرد؛معلمان مظلومي كه ماه هاست در زندان بسر مي برند و از حقوق قانوني و شرعي خويش محرومند. معلماني كه خانواده هايشان در رنج و اضطرابند و فريادشان از اين ستم، گوش شنوايي نمي يابد! اعتراض به ديدگان به راه "شكيبا و ستايش و شبنم" بداقي، كودكان خردسال رسول؛ همدردي با پيرزني كهنسال، كه براي ديدن فرزند فرهنگي خويش،محمد داوري، بايستي ساعت ها رنج سفر از خراسان، بر جان بخرد تا شايد رخصت ديداري بيابد. اعتراض به اندوه مادر فرزاد كمانگر،كه چهار سال است با حكم دهشتناك  اعدام فرزند دلبند خويش،دست به گريبان است. همراهي با هاشم خواستار،معلم بازنشسته اي كه همچون مجرمي خطرناك،با دست بند و پابند به دادگاه برده شده است.

Share/Bookmark

معلمان زنداني حوادث غيرعمدي آزاد مي‌شوند

در هفته معلم
        معلمان زنداني حوادث غيرعمدي آزاد مي‌شوند
معلمان زنداني حوادث غيرعمدي 
آزاد مي‌شوند


Share/Bookmark

معلم پاکدشتی به اعدام محکوم شد

  دادگاه انقلاب در حکمی عبدالرضا قنبری، معلم دبیرستان یکی از مدارس پاکدشت و استاد دانشگاه را  به اعدام محکوم كرد. قاضی صلواتی، قنبری را تحت عنوان محاربه از طریق ارتباط با گروه های معاند که از مصادیق این موضوع داشتن ایمیل های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه های تلویزیونی خارج از کشور مي باشد،به اعدام محکوم کرد.براساس این گزارش،این معلم که بیش از 14 سال در مدارس و دانشگاه سابقه تحصیل دارد،روز 24 دی سال گذشته  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. 


كانون صنفي معلمان ايران
Share/Bookmark

سناریوی جدید جریان حاکم بر علیه مهدی کروبی - وضعیت بسیار وخیم سردبیر سایت سحام نیوز به علت شکنجه و اعتصاب غذا


وضعیت بسیار وخیم سردبیر سایت سحام نیوز به علت شکنجه و اعتصاب غذا




Share/Bookmark

سه ديدار و ديدگاه در مورد مسائل روز

سید محمد خاتمی :

مجلس بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند/پشت پرده برنامه‌ریزی‌هایی که مبنای برخوردها قرار گرفته را بازگو می‌کنم

خصوصیات جریان اصلاح‌طلب، پیروی از خط امام راحل، دلبستگی به انقلاب و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی است و اعتراض عمده‌ای که وجود داشته این بوده که چرا قانون اساسی درست اجراء نمی‌شود؟یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود/اصلاحات چیزی جز این نیست که اصل نظام و چارچوب را قبول داریم و معتقدیم اگر مسائلی و انحراف هائی هم وجود دارد با همین معیارهای موجود اصلاح شود/نمی‌دانم امسال و یا سال آینده چه کسی جوابگوی مسائل اقتصادی و بین المللی خواهد بود که لابلای مسائل سیاسی کشور گم شده است.

کلمه:رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه غفلت نکردن از مطالبات و حقوق مردم و جلوگیری از تنش‌ها، مبنای کار نمایندگان مردم باشد، تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به نفع دولت خواند و و از مجلس ...
Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

گزارش تصویری/ مدرسه جدید برای دانش آموزان مدرسه اتوبوسی

گرگان - خبرگزاری مهر: در پی انتشار گزارشهای خبرگزاری مهر مبنی بر وضعیت نامناسب محل تحصیل 27 دانش آموز عشایر منطقه گنبد کاووس از سوی وزارت آموزش و پرورش دستور تهیه دو واحد مدرسه پیش ساخته مورد تاکید قرار گرفت. این دانش آموزان امروز سه شنبه با تحقق این دستور ذوق زده و از اینکه آرزوی دیرینه شان مبنی بر داشتن فضای آموزشی مناسب برآورده شده خوشحال هستند.

Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

دانش آموزان "مدرسه اتوبوسی" بزودی صاحب مدرسه می شوند

دانش آموزان "مدرسه اتوبوسی" بزودی صاحب مدرسه می شوند

Share/Bookmark

ادامه اصرار دولت برای تغییر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

آفتاب - سرویس سیاسی: رییس جمهوری امروز در دیدار نوروزی خود با نمایندگان مجلس تلاش می‌كند تا نظر مثبت آن‌ها را برای ایجاد تغییرات اساسی در قانون هدفمند كردن یارانه‌ها جلب كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب علی‌رغم تصویب قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان دولت همچنان به تلاش خود برای تغییر نظر نمایندگان ادامه می‌دهد.

تازه‌ترین سناریوی دولت برای تغییر نظر نمایندگان دیدار نوروزی امروز احمدی‌نژاد با نمایندگان مجلس است. البته رسم است كه دیدارهای نوروزی در در ایام تعطیلات نوروزی برگزار شود اما برگزاری این دیدار در روزهای غیر نوروزی حتما اهداف دیگری را نیز دنبال می‌كند.

یكی از نمایندگان مجلس كه نخواست نامش فاش شود به خبرنگار آفتاب گفت: در این دیدار رییس جمهور تلاش می‌كند تا نظر نمایندگان را برای ارائه طرحی مبنی بر اصلاح قانون هدفمند كردن یارانه ها جلب كند.

این تلاش دولت پس از آن صورت گرفت كه رییس دولت دهم پس از تصویب قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و تایید طرح توسط شورای نگهبان در اقدامی غیر متعارف خواستار برگزاری رفراندوم در باره این طرح شد.

بر اساس این گزارش مطرح شدن این طرح با واكنش منفی اكثریت نماینگان مجلس روبرو شد. پس از این تلاش ناموفق به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد قصد دارد در دیدار نوروزی امروز از كانال نمایندگان و ارائه طرح اصلاحی تلاش كند تا به منویات دولت در طرح هدفمند كردن یارانه ها از جمله تحقق در آمد 40 هزار میلیارد تومانی جامه عمل بپوشاند.
Share/Bookmark

آرامگاه مخدوم قلی فراغی؛ مراوه تپه

آفتاب: آرامگاه مخدوم قلی، شاعر بزرگ ترکمن هر ساله در اواسط بهار، میزبان علاقمندان به شعر ترکمن و فرهنگ ایران زمین است. آرامگاه این شاعر بزرگ ترکمن در شهرستان مراوه تپه در استان گلستان واقع است.
Share/Bookmark

ترور حرفه آمریکاست( بخش یکم )

نگاهی  با چامسکی به آنروی سکه
سخنرانی نوآم چامسکی- در مراسم دریافت جایزه “اریش فوروم” در آلمان
ترور
حرفه امریکاست!
برگردان-  رضا نافعی
سه شنبه23.03.2010، در یکصد و دهمین زادروز اریش فوروم (1900-1980)  نوآم چامسکی، زبانشناس نامدار و روشنفکر سیاسی، در شهر اشتوتگارت  آلمان،  بدریافت جائزه اریش  فوروم(1)، برای سال 2010  نائل گشت. انگیزه  انجمن بین المللی اریش فوروم برای دادن این جائزه به نوآم چامسکی ارج نهادن بر زندگی پژوهشی او و  بویژه ” داوری  مستقل او  از افکار عمومی” بود.
آنچه را می خوانید بخش اول از سخنرانی تحقیقی- تحلیلی وی در جریان دریافت این جایزه است، که بخش های بعدی را نیز ترجمه کرده و در روزهای آینده به آن می افزایم.  چامسکی سخن حود را چنین آغاز کرد:
پرزیدنت کاملا حق داشت که ” آفت شوم تروریسم ” را محکوم کند. انچه من اینک می گویم  سخنان رونالد ریگان است که نقل می کنم. هنگامی که او در سال 1981  زمام امور را بدست گرفت گفت مبارزه با تروریسم بین المللیِ هدایت شدۀ دولتی در کانون سیاست خارجی او قرار خواهد داشت. “آفت عصر نو”  و ” بازگشت به  بربریت در عصر ما ” مضامین تبلیغاتی  دستگاه  دولتی او بودند.
هنگامی که جورج دبلیو بوش بیست سال بعد از آن “جنگ با ترور” را اعلام کرد، در واقع تکرار آن اعلام جنگ ریگان بود، این یک واقعیت مهم است که اگر بخواهیم ماهیت شوم بلای تروریسم را درک کنیم، یا از آن مهمتر، اگر بخواهیم خودمان را درک کنیم، ارزش  آنرا دارد که  از سوراخ خاطرات ” ارولزی ” بیرون کشیده شود. برای این که بدانیم وظیفه ای مهمتر از خود شناسی وجود ندارد نیازی به پیشگوی معبد معروف دلف نداریم. اجازه بدهید در این مورد، در حاشیه  اشاره ای باحوال شخصی خود بکنم  و بگویم تقریبا هفتاد سال پیش هنگامی که برای نخستین بار با اثری از اریش فوروم  روبرو  شدم ضرورت پر اهمیت این امر بر من روشن شد، یعنی با خواندن نوشتۀ کلاسیک او در بارۀ هراس از آزادی در روزگار کنونی و راه باریک و اسف باری که فرد آزاد  مدرن میل دارد در آن گام بگذارد و  کوشش او برای فرار از تنهائی و عذابِ روانیِ در هم آمیخته با آزادی نویافته. دید گاه هائی که متاسفانه امروز اهمیت بسیار دارند.

Share/Bookmark

خیانت به ایران در آمریکا کتاب شد

آفتاب - سرویس بین الملل: در یک سناریوی جدید به منظور ایجاد جنگ روانی علیه ایران، سیا اجازه داد فردی که مدعی است عضو سابق سپاه پاسداران بوده، و برای سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا به مدت 10 سال جاسوسی می‏کرده،
کهلیلی درچگونگی خیانتش به ایران با جاسوسی برای سیا مطرح می کند که خیانت به مملکت کار ساده‌ای نیست. پس از ماجراهایی که او می گوید برای دختران و پسران جوان افتاده که در اصل مقابله با تروریسم سازمان منافقین و جنگ داخلی بوده را بهانه خیانت به کشورش قرار می دهد
کتابی در این زمینه منتشر کند. این کتاب که به صراحت نامش "زمانی برای خیانت"، روایت جاسوس سابق در سپاه پاسداران است توسط شخصی به نام رضا کهلیلی منتشر شده است. 
Share/Bookmark

سال 89، سال نگاه عادلانه‌تر به كارمندان آموزش‌وپرورش است

وزير آموزش و پرورش در ملاقات نوروزي با كاركنان حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر بحث تحول بنيادين به عنوان مهم‌ترين برنامه وزارت آموزش و پرورش، گفت: نوع نگاه به آموزش و پرورش مهم‌ترين برنامه‌هاي كاري آموزش و پرورش است و در سال 1389 كه به نام سال «همت مضاعف، كار مضاعف» مزين شده است، در اين وزارتخانه حتي يك هفته بدون برنامه نخواهيم بود.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حاجي‌بابايي گفت: بايد كمك كنيم تا در سال جديد آموزش وپرورش در رأس تمامي نهادها نمود پيدا كند.

وي با بيان اين كه امسال، سال نگاه عادلانه‌تر به كارمندان آموزش و پرورش است، تصريح كرد: ملاك ما، صداقت، خدمت‌رساني و كار است، لذا از فرهنگيان حوزه ستادي تقاضا دارم كه اشكالات و معايب كار را بازگو كنند تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

وي سال 1389 را سال مشورت بيشتر با همكاران فرهنگي عنوان كرد و گفت: نوع نگاه‌ها و ديدگاه‌هاي خود را حتي به صورت مكتوب به من منتقل كنيد.

حاجي بابايي با اشاره به نام‌گذاري سال 89 توسط مقام معظم رهبري به نام «همت مضاعف، كارمضاعف» افزود: امسال برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش بسيار متغير است، چرا كه برنامه‌هاي سنگيني را در دستور كار داريم كه بايد به مرحله اجرا برسند.

وي تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش را مهم‌ترين برنامه‌ي كاري سال جديد عنوان كرد و افزود: بحث تحول بنيادين كه از جهات گوناگون در حال بررسي است.

دكتر حاجي بابايي بيان كرد : همه بايد با حركت موزون و كارشناسانه كمك كنند تا اين نهاد با سرعت و دقت براي رسيدن به اهدافش پيش برود.

وي ادامه داد: مي‌خواهيم بر روي ريل قانون حركت كنيم، بنابراين تلاش من اين است كه در سال 1389 تمامي كارها در آموزش و پرورش بر اساس قانون انجام گيرد و قانونمند باشد، لذا نوع عملكردها اعم از مالي و قراردادها همه بايد مبتني بر قانون باشد.
Share/Bookmark

ارزیابی شاخص آموزشی مناطق آموزش و پرورش برای نخستین بار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ارزیابی شاخص آموزشی 317 منطقه آموزشی کشور برای اولین بار در سال همت مضاعف، کار مضاعف خبر داد.
ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: برای بالا بردن کیفیت شاخص های آموزشی در انتهای برنامه چهارم توسعه در نظر داریم که وضعیت آموزشی سایر مناطق آموزشی کشور را ارزیابی کنیم.

این برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران است که شاخص های آموزشی مدارس کشور به صورت هماهنگ بررسی می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طی این برنامه تمام شاخصهای آموزشی اعم از فضا و تجهیزات، میزان پیشرفت و افت تحصیلی، وضعیت نیروی انسانی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

سحرخیز با بیان اینکه این برنامه تا پایان سال تحصیلی 90-89 اجرا می شود، ادامه داد: پس از بررسی شاخصهای آموزشی، استانها را موظف می کنیم تا خود را به نقطه مطلوب آموزشی برسانند
Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

عباسپور: مانع تغيير نظام آموزشي مي شويم


نماينده مردم تهران با اشاره به سخنان وزير آموزش و پرورش مبني بر اجراي طرح تغيير نظام آموزشي از سال آينده گفت: مصوبه شوراي عالي براي اجراي اين طرح کافي نيست و با استفاده از ظرفيت قانون اساسي مانع اجراي تغيير نظام آموزشي از سال آينده مي شويم. علي عباسپور تهراني‌فرد در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب تصريح کرد: اگر وزير آموزش و پرورش بخواهد طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي حرکت کند با مجلس دچار مشکل خواهد شد. پيش از اين وزير آموزش و پرورش از اجراي طرح تغيير نظام آموزشي به دو دوره 6 ساله از سال تحصيلي 90-89 خبر داده بود. 

Share/Bookmark

تشديد ضربه‌هاي شلاق بر كودكان فقير با هدفمندی يارانه‌ها

آنچه كه صاحب‌نظران نسبت به آن واكنش شديد نشان داده‌اند، افزايش فقر خانواده‌هاي با درآمد پايين و در نتيجه اعمال اجبار از سوي اين خانواده‌ها براي كار در كودكان است.
هدفمندي يارانه‌ها با كسي تعارف ندارد، آن‌چنان خاصيت قلع و قمعي خود را بر روي كودكان فقير و در معرض آسيب نشان خواهد داد تا ديگر نامي از هدفمند شدن به ميان نيايد بلكه حذف يارانه‌ها جاي آن را بگيرد. 
Share/Bookmark