۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

ساخت قرصی که عمر انسان را به صد سالگی می رساند


دانشمندان با بررسی میراث ژنتیکی یک جمعیت ساکن آلمان که به طور طبیعی تا 100 سالگی زندگی می کنند آماده ساخت قرصی هستند که عمر انسان را به یک قرن می رساند.


Share/Bookmark

10درصد مدارس دخترانه محرم‌سازي شده‌اند

«همشهري» نوشت: مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر محرم‌سازي مدارس دخترانه، بالا بودن اعتبار تامين اين طرح را مهم‌ترين دليل عدم‌تحقق آن عنوان كرد و گفت: براي محرم‌سازي هر مدرسه حداقل 15 تا 20 ميليون تومان اعتبار لازم است.

مهري سويزي در گفت‌وگو با ايسنا، درخصوص طرح محرم‌سازي‌ مدارس دخترانه كشور، گفت: طرح محرم‌سازي مدارس در مقطع ابتدايي مورد توجه مديران مدارس قرار گرفته و به‌خودي خود اجرا مي‌شود، اما تحقق اين طرح در مدارس راهنمايي و دبيرستان با توجه به سن دانش‌آموزان يك نياز است.


Share/Bookmark

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس :از نگارش نامه‌ای اعتراض آ‌میز حاج سید حسن خمینی خطاب به عزت‌الله ضرغام

نگارش نامه اعتراض‌آمیز و شدید‌اللحن حجت الاسلام سیدحسن خمینی خطاب به ضرغامی

متاسفانه در این ایام به صورت گزینشی مطالبی از امام بزرگوار از طریق صدا و سیما پخش شده که مقدمه و مؤاخره آن برای بینندگان و شنودگان چندان مشخص نیست.انتظار می‌رود ریاست محترم صدا و سیما با اشراف بیشتر نسبت به زیرمجموعه خود و مراقبت بیشتر، هر چه سریعتر نسبت به این موارد گزینشی عکس العمل لازم را نشان داده و جلوی این موارد را بگیرند و کار به جایی نرسد که نامه اعتراض‌آمیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی برای آگاهی افکار عمومی منتشر شود.

Share/Bookmark

درصد قبولی " ، " عملکرد مسئولان " ، " رضایت شغلی معلمان " مساله این است !











Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

نامه فرزاد کمانگر به رییس قوه قضاییه

وکیل فرزاد کمانگر حدود دو سال قبل با اعتقاد به بی گناهی موکل خود درخواست اعمال ماده ۱۸(برگزاری دادگاه مجدد) را به قوه قضائیه ارائه نمود، پس از این اقدام همواره دستگاه قضایی و امنیتی از ناپدید بودن این پرونده سخن گفته اند، این موضوع باعث شده است تا سه متهم پرونده کماکان تحت حکم اعدام قطعی به سر برند و هر لحظه احتمال اجرای حکم برای آنان متصور باشد.
فرزاد کمانگر، آموزگار دربند با نگارش و ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است، متن این نامه عیناً در پی می آید :




Share/Bookmark

امام حسین(ع) به روایت دکتر شریعتی؛سئوال حسین(ع) از تاریخ فرداى بشرى

دکتر علی شریعتی:
فتواى حسین این است: آرى! در نتوانستن نیز بایستن هست؛ براى او زندگى، عقیده و جهاد است. بنابراین، اگر او زنده است و به دلیل این که زنده است، مسئولیت جهاد در راه عقیده را دارد. انسان زنده، مسئول است و نه فقط انسان توانا. و از حسین، زنده‏تر کیست؟...                                                                                          
آنها که تن به هر ذلتى مى‏دهند تا زنده بمانند، مرده‏هاى خاموش و پلید تاریخند و ببینید آیا کسانى که سخاوتمندانه با حسین به قتلگاه خویش آمده‏اند و مرگ خویش را انتخاب کرده‏اند – در حالى که صدها گریزگاه آبرومندانه براى ماندنشان بود و صدها توجیه شرعى و دینى براى زنده ماندن شان بود – توجیه و تأویل نکرده‏اند و مرده‏اند، اینها زنده هستند؟       
Share/Bookmark

اقدام عجیب و باور نکردنی ؛ سه یوزپلنگ به جای خوردن یک بچه آهو

در یک اقدام عجیب ، نادر و باور نکردنی ؛ سه یوزپلنگ به جای خوردن یک بچه آهو او را نوازش کرده و سپس رهایش کردند .


Share/Bookmark

جمهوری اسلامی آنگونه که درآغازمعرفی شد وآنگونه که اکنون هست

جمهوري اسلامي آنگونه كه در آغار معرفي شد و آنگونه كه هست 
بازخواني مصاحبه هاي بنيانگذارجمهري اسلامي ايران در نوفل لوشاتو
در فاصله سه ماه و نیمه ای که آیت الله خمینی ناگریز به اقامت در دهکده آرام نوفل لوشاتوی فرانسه بود سیلی از روزنامه نگاران و نمایندگان بنگاه های خبری معتبر جهان به سراغش می آمدند تا دیدگاه های وی را درباره چالش برانگیز ترین مسایل مربوط به اداره حکومت جویا شوند.آیت الله خمینی در این مدت با پرسش های متعدد پیرامون شیوه کارکرد جمهوری اسلامی به عنوان بدیل  رژیم سلطنت روبرو بود و به پرسش های کلیدی درباره نحوه انتخاب حاکمان،رعایت حقوق بشر،نسبت اسلام و دموکراسی ،وضع زنان و اقلیت ها در جمهوری اسلامی پاسخ می داد.پاسخ های او علاوه بر استوارتر ساختن اراده میلیونها ایرانی در مبارزه علیه حکومت پهلوی طیفی متنوع از احزاب و جریانهای  سیاسی را نیز در حمایت از اهداف انقلاب اسلامی بسیج کرد.
بنیانگزار انقلاب اسلامی تلاش داشت میان الگوهای دولت در شریعت شیعه و الزامات حکمرانی مدرن  سنتری فراهم آورد  تا سپس این الگوی ترکیبی را در دل مفهوم بدیع جمهوری اسلامی جای دهد.بازخوانی سرفصل های دیدگاه های آیت الله خمینی در گفتگوهایش با نمایندگان رسانه های خبری طی ماه های اقامت در فرانسه شمایی کلی از مدل مطلوب او برای اداره کشور به دست می دهد.گزارش زیر با دسته بندی مواضع بنیانگزار انقلاب از مهر57 تا بهمن 57 به دو بخش "شیوه اداره حکومت در جمهوری اسلامی" و "حدود آزادی های اجتماعی" در پی ترسیم همین شمای کلی است. 
Share/Bookmark

تاثیر نماز صبح در جلوگیری از سکته قلبی

نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان می‌دهد ادای بوقت نماز صبح ، بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و تصلب شرائین است.
 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه، نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد.
 شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند: ادای بوقت نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند. گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی است.
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

بی خبری از وضعيت محمد داوری پس از گذشت بیش از 2 ماه از برگزاری دادگاه وی




کمیته گزارشگران حقوق بشر - پس از گذشت بيش از دوماه از تشكيل دادگاه محمد داوری، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران و سردبیر سحام نیوز در شعبه 26 دادگاه انقلاب،‌ هنوز هيچ تصميم قضايی در خصوص پرونده وی اتخاذ نشده است.
برای این فعال صنفی - مدنی وثیقه 200 میلیون تومانی صادر شده اما او قادر به پرداخت این مبلغ نیست و همچنان پس از گذشت 5 ماه در بازداشت به سر می برد. وي معلم يكي از مدارس منطقه 11 تهران بوده و از زمان بازداشت قادر به حضور در كلاس درس نبوده و از اين بابت دچار مشكلات كاري و حتی اخراج به علت غيبت طولانی مدت خواهند شد.
از جمله اتهامات محمد داوری فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است. وكلاي وی، ژينوس شريف رازی و مينا جعفری هستند.
محمد داوری در روز 17 شهریورماه در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی كروبی و دفتر حزب اعتماد ملی با حكم جلب صادره از سوي دادستاني تهران بازداشت شد.
============================================== 
 قبلا برادر آقای داوری به " سخن معلم " گفته بود که به او فشار می آورند تا بگوید اشتباه کرده است و نیز او را مجبور به اعتراف کنند اما تاکنون موفق نشده اند .
اول آذرماه دادگاه ایشان برگزار شد ولي تاکنون ایشان در بلاتکلیفی به سر می برد و معلوم نیست این بلاتکلیفی تا کی ادامه خواهد یافت ...
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

امام آمد



آب زنید راه را هین که نگار می رسد

مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد
                                   

Share/Bookmark

بازگشت امام خميني به میهن و آغاز دهه فجر



با گسترش قيام مردم و خروج شاه از ايران، شاپور بختيار به عنوان آخرين و تنها اميد رژيم پهلوي و سردمداران غربي پشتيبان این رژیم، به عنوان نخست وزير باقي مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر مي‌شد و شعار استقلال،‌ آزادي، جمهوري اسلامي بعنوان اصلي ترين خواسته مردم در نهضت انقلابي به رهبري امام خميني مطرح مي‌شد. امام خميني كه شرط ورود خود را به كشور، خروج شاه، اعلام كرده بودند، با فرار شاه در 26 دي 1357، تصميم به بازگشت گرفتند. قرار بود اين رجعت تاريخي در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گيرد اما بختيار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام اين امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگين به خيابان ها ريخته و با تحصن و شعارهاي كوبنده، دولت بختيار را تحت فشار شديدي قرار دادند. در همين زمان رييس شوراي سلطنت، سيد جلال تهراني،‌ در پاريس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام كرد كه شوراي سلطنت غير قانوني است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظيم مردم بختيار را مجبور كرد،‌ فرودگاه ها را باز كند. كاركنان اعتصابي تلويزيون اعلام كردند براي ضبط و پخش مستقيم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشكوه ترين استقبال تاريخي رقم خورد و هواپيماي ايرفرانس در حوالي ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبي آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاك ميهن اسلامي گذاشتند. صدها خبرنگار و عكاس و فيلمبردار به ثبت اين رويداد تاريخي پرداختند. جمعيت استقبال كننده در طول 33 كيلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا كه مقصد بعدي امام بود. بين 4 تا 8 ميليون نفر تخمين زده مي‌شد. امام از فرودگاه مستقيما به بهشت زهرا رفتند و ضمن اداي احترام به شهداي انقلاب اسلامي، سخنراني تاريخي خود را در آنجا ايراد كردند. در اين سخنراني امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي‌كنم.»‌ بدين ترتيب از ورود امام ده روز تاريخي که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپري شد تا طومار رژيم پهلوي و 2500 سال استبداد شاهنشاهي براي هميشه در هم تنيده شود.

Share/Bookmark

خاطرات ناطق نوری از ورود امام به میهن



امام داخل ماشین با دست تكان دادن به مردم اظهار محبت می‌كرد و به دنبال آن مردم بیشتر تحریك می‌شدند. آقای رفیق دوست می‌گفت كه در آن هنگام امام می‌خواست از ماشین پیاده بشود. ولی من قفل مركزی ماشین را زده بودم هر چه امام تلاش می‌كرد در ماشین را باز كند، نمی‌توانست . هجوم جمعیت باعث نگرانی من شده بود ...
اختلاف بر سر نحوه‌ی استقبال از امام


در نوفل لوشاتو برنامه‌ریزی كرده بودند كه اداره‌ی مراسم به دست مجاهدین خلق باشد و آن‌ها تریبون‌دار باشند و مادر رضایی و پدر ناصر صادق و حنیف‌نژاد نیز به امام خیرمقدم بگویند و صحبت كنند. وقتی از این برنامه خبردار شدیم در تلفن خانه ی مدرسه‌ی رفاه، آقای مطهری و كروبی و انواری و معادیخواه و بنده جمع شدیم. همه عصبانی بودیم كه اگر فردا این‌ها بهشت زهرا بیایند و تریبون دست این‌ها بیفتد چه می‌شود؟ 
Share/Bookmark

بیانات امام خمینی در فرودگاه مهرآباد



من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر می كنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است كه نمی توانم جبران كنم... ما باید از همه طبقات ملت تشكر كنیم كه این پیروزی تا اینجا به واسطه وحدت كلمه بوده است، وحدت كلمه مسلمین، همه، وحدت كلمه اقلیت مذهبی با مسلمین، وحدت دانشگاه و مدرسه علمی، وحدت طبقه روحانی و جناح سیاسی. باید ما همه این رمز را بفهمیم كه وحدت كلمه رمز پیروزی است و این رمز پیروزی را از دست ندهیم...




Share/Bookmark

متن کامل بیانات امام خمینی در بهشت زهرا به همراه فایل صوتی



من دولت تعیین می كنم، من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می كنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می كنم، من به واسطه اینكه ملت مرا قبول دارد (تكبیر حضار) این آقا كه خودش هم خودش را قبول ندارد، رفقایش هم قبولش ندارند، ملت هم قبولش ندارد، ارتش هم قبولش ندارد، فقط آمریكا از این پشتیبانی كرده و فرستاده به ارتش دستور داده كه از او پشتیبانی بكنید، انگلیس هم از این پشتیبانی كرده و گفته است كه باید از این پشتیبانی بكنید.
 
Share/Bookmark

دهه‌ی فجر" در پرتنش‌ترین سال جمهوری اسلامی

در آستانه‌ی "دهه‌ی فجر" و سی و یکمین سالروز ۲۲ بهمن نگرانی از حضور معترضان به نتایج اعلام شده‌ی انتخابات ریاست جمهوری در این مراسم افزایش یافته است. حکومت تلاش می‌کند این روز را به نمایش پشتیبانی از ولایت فقیه تبدیل کند.
مراسم و برنامه‌های "دهه‌ی فجر" ، ۱۲ تا ۲۲ بهمن، در شرایطی آغاز می‌شود که فضای سیاسی و اجتماعی کشور همچنان متاثر از حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد است. دو محور اصلی برنامه‌های حکومتی برای روزهای آینده، به ویژه سی و یکمین سالروز ۲۲ بهمن، بسیج حداکثری نیروهای "خودی" در حمایت از رهبر جمهوری اسلامی، و محدود و مرعوب کردن معترضان است. آغاز رسمی مراسم ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه‌ی روز دوشنبه، ۱۲ بهمن ماه اعلام شده؛ این لحظه‌ی نشستن هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد است که آیت‌الله خمینی را در سال ۱۳۵۷ به تهران آورد.
Share/Bookmark

مركز آمار فقراى بانک مركزى را ثروتمند مى داند


ایلنا: با توجه به تورم ۱۸‎/۵ درصدى سال ،۱۳۸۶ ۲۵‎/۴ درصدى سال ۱۳۸۷ و حدود ۱۵درصدى سال ۱۳۸۸ اين نتيجه به دست مى آيد كه خط فقر هر فرد در سال ۱۳۸۹ كه قرار است نخستين سال اجراى قانون هدفمند كردن يارانه ها باشد برابر ۱۶۷۴۹۱۲ ريال يا ۱ ميليون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۲ ريال خواهد بود كه به اين معناست كه تمامى حاضران در خوشه هاى اول و دوم و برخى از افراد حاضر در خوشه سوم نيز در زمره فقرا قرار دارند.
در روزهاى پايانى دى ماه مدد، رئيس مركز آمار ايران از تقسيم جامعه به ۳ خوشه خبر داد و اعلام كرد كه خوشه هاى اول و دوم ۷ دهك پايينى جامعه را شامل مى شوند و خوشه سوم، ۳ دهك بالايى جامعه را شامل مى شود.رئيس مركز آمار ايران با اشاره به اينكه درآمد خانواده ۶ نفرى در خوشه يك، كمتر از ۴۷۳ هزار تومان است، گفت: خانوار ۶نفره اى كه درآمدش بين ۴۷۳ هزار تومان تا ۷۸۸ هزار تومان است، در خوشه ۲ قرار مى گيرد و خانوار ۶ نفره اى كه بيش از ۷۸۸ هزار تومان درآمد داشته باشد در خوشه ۳ قرار مى گيرد. مدد تصريح كرد: در خوشه يك، درآمد سرانه هر نفر ۷۸۸ هزار و ۳۸۱ ريال و در خوشه ۲ درآمد سرانه هر نفر يك ميليون و ۳۰۳ هزار و ۳ ريال است.
Share/Bookmark

خوشه بندی اقتصادی؛ نگرانی جدید خانواده ها

در روزهای اخیر بحث های مربوط به تقسیم بندی خانوارهای ایرانی در گروه های مختلفی که خوشه نامیده شده اند، سردرگمی هایی را به دنبال داشته است.

بعد از آن که محمد مدد، رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد که خوشه بندی خانوارهای ایرانی نهایی شده و افراد می توانند با مراجعه به سایت این مرکز از وضعیت خوشه خودشان باخبر شوند، واکنش های مختلفی نشان داده شد.

از جمله تعدادی از افرادی که طبق داده های مرکز امار ایران در خوشه سوم قرار گرفته بودند و گفته می شد که یارانه نقدی به آنها تعلق نمی گیرد، به گونه ای اعتراض خود را اعلام کردند و حتی گزارش هایی از تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای ایران منتشر شد. اما در نهایت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتند که نباید بر اساس این تقسیم بندی ها در باره پرداخت یارانه نقدی به افراد تصمیم گیری کرد.

محمد مدد، رییس مرکز آمار ایران گفته است که فرض اولیه این است که در مرحله اول ۷۰ درصد خانوارهای کشور که در خوشه های اول و دوم هستند، زیرپوشش یارانه نقدی قرار می گیرند و بقیه از خدمات غیرنقدی استفاده می کنند. اما خوشه های اول و دوم، چه افراد و خانواده هایی را شامل می شوند؟
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

آيا مي توان مهارت خواندن را در كودكان افزايش داد؟

یافته‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد که عوامل محیطی مانند مدرسه، تغذیه، میزان خواندن کودکان و چگونگی توجه والدین‌ به آن‌ها در رشد مهارت‌های خواندن در کودکان کوچک‌تر، نقش بسیار مهمی دارد.



استیفن پتریل، پروفسور رشد انسانی و علوم خانواده در دانشگاه ایالتی اهایو و سرپرست پژوهش حاضر در این زمینه گفت: ما باید به طور قطع تاثیرات ژنتیک را در یادگیری جدی‌تر بگیریم اما کودکان مدرسه‌رو می‌توانند مهارت‌های خواندن خود را با دستورالعمل‌های مناسب ارتقاء دهند.



این پژوهشگر که یافته‌های مطالعه‌اش در آخرین شماره آن‌لاین، ژانویه 2010 «مجله روان‌شناسی و روان‌پزشکی کودک» منتشر شده‌است می‌افزاید: این یافته‌ها لزوم وجود تلاش‌های مداوم به منظور ارتقاء رشد خواندن در کودکان با در نظر گرفتن تاثیرات ژنتیک و محیطی مطرح می‌کند.
در این مطالعه 135 دوقلوی یکسان و 179 دوقلوی هم‌جنس غیریکسان که در کودکستان یا کلاس اول ثبت نام شده ‌بودند مورد بررسی قرار گرفتند. مهارت‌ خواندن شرکت‌کنندگان مطالعه به مدت دو سال ارزیابی شد. سپس محققان نمرات دوقلو‌ها را در آزمون‌های خواندن مورد مقایسه قراردادند. آن‌ها با استفاده از شیوه‌ آماری خاص توانستند میزان تاثیر عوامل ژنتیک و عوامل محیطی را در پیشرفت خواندن کودکان ارزیابی کنند.
Share/Bookmark

نامه سرگشاده جبهه مشارکت به صادق لاریجانی در باره اعدام رحمانی پور و علی زمانی

کلمه :جبهه مشارکت ایران اسلامی در نامه سرگشاده ای خطاب به صادق لاریجانی ، رییس قوه قضاییه با طرح سوالات هفت گانه در باره اعدام آرش رحمانی پور و محمدعلی زمانی ،نوشته اند :”شما نیک می دانید که حکم اعدام تنها حکمی است که در صورت اجرا غیر قابل جبران است و لذا قانونگذار عامدانه با طراحی بوروکراسی طولانی از صدور حکم تا اجرای آن کوشیده است تا امکان خطا در صدور چنین حکمی را به حد اقل کاهش دهد و لذا اجرای عجولانه حکم اعدام آقایان رحمانی پور و علی زمانی جای سوال و ابهام فراوان دارد.


به گزارش سایت نوروز متن کامل این نامه به شرح زیر است :
Share/Bookmark

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعدام های اخیر را محکوم کردند

میر حسین موسوی و مهدی کروبی روز شنبه (دهم بهمن) بایکدیگر دیدار کردند و با اعلام محکومیت اعدام های اخیر از مردم خواستند تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.


میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز شنبه دهم بهمن (۳۰ ژانویه) در منزل آقای کروبی با یکدیگر دیدار کردند.

همچنین سحام نیوز (سایت رسمی حزب اعتماد ملی) ضمن انتشار خبر این دیدار، از "محکوم کردن اعدام های اخیر" و "دعوت مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن" به عنوان محور گفتگوهای این دو رهبر اصلی مخالفان دولت در ایران، نام برده است.

بنا بر این گزارش میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ارتباط با اعدام های روز پنجشنبه در تهران گفتند: "به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته باشند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است . به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است."
Share/Bookmark