۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

علیرضا بهشتی در زندان دچار سکته قلبی شد

خبر فوري و اختصاصي:
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سيد علیرضا حسيني بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی امروز سی ام دیماه در زندان اوین دچار سکته قلبی شد.

به گزارش خبرنگار جرس، وی در روزهای گذشته، در حالی که به دلیل شرایط نامساعد زندان در فصل زمستان، مبتلا به سرما خوردگی شدید شده بود برای انجام بازپرسی از زندان اوین به شعبه امنیت دادگاه انقلاب تهران منتقل شد و به گفته شاهدان عینی در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، دقایقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.
علیرضا بهشتی (فرزند شهید آیت الله بهشتی از بنیانگزاران جمهوری اسلامی)، سه هفته پیش در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت شد و در تمام این مدت، از همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکیل و خانواده اش نشد.


خبرنگار جرس موفق به کسب اخبار بیشتری در خصوص روند رسیدگی به عارضه قلبی دکتر علیرضا بهشتی نشده است. اما در تماسی که بهشتی با خانواده خود داشته از رفع عارضه و بهبودی نسبی خود خبر داده است. گفتنی است این اولین تماس بهشتی با خانواده خود پس از یک هفته است.


از سوی دیگر دختر پنج ساله علیرضا بهشتی نیز از زمان دستگیری پدر گوشه گیر و منزوی شده است و به گفته خانواده بهشتی او در این مدت کمتر با کسی سخن می گوید.
راه سبز
Share/Bookmark

مدارس شاهد از ابتدا تا واقعیت !

در سیستم آموزشی ایران به نظر می رسد که بخش خصوصی نتوانسته است تا حدود زیادی موفق باشد ، به عبارت دیگر بر خلاف سیستم آموزش عالی که توانسته است در این بخش فعال باشد اما متاسفانه در آموزش و پرورش این فرمول پاسخی نداده است .




ما در این جا قصد پرداختن به چرایی این پرسش را نداریم ، اما موضوع اصلی سخن ما جایی است که در همین سیستم دولتی مکانی که برای استفاده بخش ویژه ای از جامعه و در یک شرایط خاص پیش بینی شده است و اکنون مورد استفاده و توجه مقامات بالای نظام قرار گرفته است !
Share/Bookmark

صدور حکم بازنشستگی ۱۲ استاد دانشگاه علامه‌ طباطبایی

شبکه جنبش راه سبز( جرس): دور جدیدی از حذف استادان دانشگاه علامه با بازنشستگی اجباری اساتید آغاز شد. یک مقام‌ آگاه در دانشگاه علامه طباطبایی، گزارش‌ها درباره بازنشستگی گروهی از اساتید دانشکده اقتصاد این دانشگاه را تائید کرد.



این مقام که نام وی اعلام نشده، امروز چهارشنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که احکام بازنشستگی ۱۲ استاد برجسته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی صادر شده است.
به گزارش روزنامه اعتماد. بر این اساس دیروز حمیدرضا برادران شركا معاون رئیس جمهور سابق كشور، محمد ستاری فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادق تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دكتر جهرمی از اعضای هیات علمی دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه به تازگی بازنشسته شده اند.
Share/Bookmark

رئیس مجلس : کشور را نمی توان با تخیلات اداره کرد

دولت نتوانسته است تورم را كنترل كند

شبکه جنبش راه سبز (جرس): رئيس مجلس تاكيد كرد:.كشور بايد با واقع‌بيني و در چارچوب‌هاي قانون اساسي اداره ‌شود نه با تخيلات افراطي كه هدفي خاص را دنبال مي‌كنند.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني كه به استان مركزي سفر كرده است در جلسه شوراي اداري اين استان گفت: اگر فضاي كشور آشفته شود سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي هيچ‌گاه در اقتصاد كشور صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: بعضي خواهان آن هستند كه موارد خرد را برجسته كنند و كشور را در دالاني از تشتت سياسي قرار دهند كه اين امر باعث فرار سرمايه و عدم توسعه اقتصادي كشور مي‌شود.
Share/Bookmark

وزارت ارشاد به ۱۵ روزنامه تذکر داد!

روزنامه های تهران امروز، بهار، توسعه، روزان، جهان اقتصاد، اطلاعات، اعتماد، اسرار، جهان صنعت، مردم سالاری، آرمان روابط عمومی، جمهوری، پول، فرهيختگان و آفرينش در اقدامی کم سابقه از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تذکر دريافت کردند.


به گزارش خبرگزاری مهر و بر اساس خبر ارسالی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ، روزنامه های تهران امروز، بهار، توسعه، روزان و جهان اقتصاد به دليل چاپ پاسخ علی مطهری به آقای رحيم مشائی در شماره ۲۸ دی ماه اين روزنامه ها که حاوی تعريض و توهين هايی نسبت به رياست جمهور است به استناد بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات که پخش شايعات و مطالب خلاف واقع و يا تحريف مطالب ديگران را ممنوع می شمارد و نيز مغايرت با بند (ج) از ماده ۲ قانون مطبوعات که تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگيز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه مقابل يکديگر را رسالت مطبوعات معرفی می کند، تذکر دريافت کردند.
Share/Bookmark

پخش مناظره هاي سياسي تلويزيون؛ يك گام به پيش دو گام به پس

سپهر سعادت

شبكه جنبش راه سبز(جرس):خوشبيني ها به سياست جديد تلويزيون جمهوري اسلامي در پخش مناظره هاي سياسي دوام چنداني نداشت.مسئولان برنامه تلويزيوني "رو به فردا" در يك عقب نشيني آشكار اعلام كردند كه از اين پس اين برنامه را فقط در روزهاي پنجشنبه روي آنتن خواهند برد.
آنها قرار بود مناظره هاي سياسي را به مدت سه روز در هفته اجرا كنند اما پس از اظهارات "مصطفي كواكبيان" و "جواد اطاعت" به نمايندگي از جناح اصلاح طلب در اين برنامه،فشار محافظه كاران بالا گرفت و اينك "وحید یامین پور" مجري مناظره ها،دليل كاهش پخش اين برنامه را طاقت فرسا بودن كارهاي پيش تهيه آن عنوان كرده است.
Share/Bookmark

۴۷میلیون ایرانی زیر خط فقر!

در حالی که بانک مرکزی خط فقر خانوار را ۷۸۰ هزار تومان برآورد کرده‌، مرکز آمار ۴۷ میلیون نفر را در قالب خانوار ۶نفره دارای درآمد کمتر از ۷۸۰ هزار تومان اعلام کرد.

سیاست هدفمندکردن یارانه‌ها هیچ حسنی که نداشته باشد، حداقل دولت را از وضعیت درآمدی جامعه مطلع می‌کند.
مطابق تازه‌ترین اعلام مرکز آمار ایران، ۴۷ میلیون ایرانی به طور سرانه روزانه کمتر از ۴ هزار و ۳۰۰ تومان درآمد دارند. این رقم نتیجه تازه ترین اظهارات رییس مرکز آمار ایران است که گفته است:” درآمد خانواده شش نفری در خوشه یک، کمتر از ۴۷۳ هزار تومان است. خانوار شش نفره ای که درآمدش بین ۴۷۳ هزار تومان تا ۷۸۸ هزار تومان است در خوشه دو قرار می گیرد. در خوشه نخست حدود ۳۰ میلیون نفر قرار دارند. در خوشه دوم هم ۱۷ میلیون و ششصد هزار نفر قرار دارند.”
Share/Bookmark

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

روزگار غریبی است.


در اين چند ماهه كه از دوستان دور افتاده است وشب ها و روزها،شايد تنها با خويش مي انديشد،چند باري شده است كه اجازه ي تماسي بيابد و خبري از يكي از بچه ها بگيرد. تماس هايش كوتاه است، دو و شايد سه دقيقه، اما با صداي گرمش، حال همه را كه مي پرسد، به شتاب- آنچنان كه گويي، نبايد فراموشش شود- از گام هاي استوار دوستان خبر مي گيرد. وقتي هم كه از حالش مي پرسي،شكري مي گويد و اين نيز بگذردي. گفته بودم، به سرشت خويش انسان سرسختي است.



اين تماس واپسينش اما،گويي از جنس ديگري بود و روزگار دگري را گزارش مي داد. صدايش سخت گرفته بود و آهسته سخن مي گفت. از شور و شادابي هميشگي اش، نشاني نبود. از بهداري زندان برمي گشت،با دستان خالي اما، و بي هيچ دارويي . يعني دكتر، بيمارش ندانسته بود! مي گفت حتي كمي مسخره ام كرده اند و خنديده اند كه تمارض مي كني. مي گفت،فروشگاه مدت هاست كه ميوه نمي آورد و بدن هايمان كمبود شديد ويتامين دارد؛ به هنگام بيماري هم،داروي درست و به اندازه اي نمي دهند. مي گفت،بهداشت هم، وضع اش ناجور است و آزاردهنده. بر اين ها اگر بلاتكليفي پرونده ها افزوده شود،ناگفته پيداست كه چه حالي است و چه روزگاري. چند روز پيش، رسول بداقي،آموزگار دربند و عضو هيآت مديره كانون صنفي معلمان، از زندان زنگ زده بود تا درد دل هايش را همگي بشنوند.

مهدی بهلولی،عضو کانون صنفی معلمان
Share/Bookmark

فرهنگیان بازنشسته می توانند هفته ای هشت ساعت حق التدریس داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه جدید حق التدریس معلمان خبر داد و افزود:بر اساس این بخشنامه نخستین بار فرهنگیان بازنشسته می توانند هفته ای هشت ساعت حق التدریس داشته باشند.


حمید رضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس این بخشنامه که مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری است مبلغ حق التدریس این معلمان معادل معلمان رسمی شاغل ساعتی40 هزار ریال خواهد بود.

وی یاداور شد: با اجرای این بخشنامه معلمان بازنشسته با32 ساعت تدریس در ماه 128هزار تومان علاوه بر حقوق بازنشستگی خود دریافت خواهند کرد.

حاجی بابایی یادآور شد: همچنین بر اساس این بخشنامه و پس از ابلاغ آن به استان ها حقوق معلمان حق التدریس نیز افزایش می یابد.

وی افزود: بر این اساس ساعتی 2400 تومان برای معلمان دیپلم، 2800 تومان برای معلمان فوق دیپلم،3200 تومان برای معلمان با مدرک کارشناسی، ساعتی 3600 تومان برای معلمان با مدرک کارشناسی ارشد و 4100 تومان برای معلمان با مدرک دکترا در نظر گرفته شده است که از این هفته اعمال خواهد شد.

وی افزود: مابه التفاوت این حقوق با حقوق دریافتی این معلمان که تاکنون به صورت علی الحساب به آنان پرداخت شده بود نیز از ابتدای امسال محاسبه و به حساب آنان واریز می شود.

حاجی بابایی گفت: بیمه معلمان حق التدریس نیز با تشکیل پرونده و دریافت مدارک در حال انجام است و از همین هفته نیز بیمه نامه های آنان برای یکسال تحصیلی صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : بر اساس مصوبه مجلس60 هزار نفر از معلمان حق التدریس در مدت 5 سال به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و ما این مصوبه را از سال اینده اجرایی خواهیم کرد.

حاجی بابایی با اشاره به زحمات معلمان حق التدریس و این که استخدام حق طبیعی آنان است تصریح کرد: راهکارهای استخدام این معلمان در آموزش و پرورش نهایی شده است و امیدواریم حتی زودتر از موعد اعلام شده این معلمان به استخدام آموزش و پرورش درایند.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این معلمان در مناطق محروم و مورد نیاز آموزش و پرورش جذب می شوند و در شهرهای بزرگ بویژه تهران به دلیل مازاد نیرو بکار گرفته نخواهند شد.

وزارت آموزش و پرورش
Share/Bookmark

آشرقي:ورزقان:نجات جان معلم ورزقانی با همت و تلاش ماموران امداد و نجات

معلمان روستاهای قره قیه، برون درق و مشک عنبر که از برف گیرترین و مرتفع ترین روستاهای شهرستان ورزقان محسوب می گردند طی روزهای شنبه دوازدهم دی ماه الی دوشنبه به طرف محل خدمت خود حرکت کرده علی رغم تلاش فراوان ، بسته بودن راه مانع رسیدن ایشان می گردد.


روز دوشنبه چهاردهم دی ماه این سه معلم ایثارگر با وجود نامساعد بودن هوا با پای پیاده قصد رفتن به روستا های مذکور می نمایند که در اثر وجود برف و کولاک شدید یکی از معلمان از همراهان خود جدا و در دام کولاک گرفتار می گردد.

خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع و حضور بموقع ماموران امداد و نجات منطقه و استان و با تلاش و همکاری فرمانداری ، راه و ترابری، هلال احمر ، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سایر ادارات ورزقان از مرگ حتمی نجات می یابد.در پایان عملیات نجات معلمان عزیز که از از ساعت 9 صبح اغاز گردیده و تا ساعت 17 ادامه داشت ،دهقانی مدیر آموزش و پرورش ورزقان از مسئولین منطقه و استان که با احساس مسئولیت قلبی با همه ی توان در این عملیات حضور داشتند ، قدردانی بعمل آورد.

وزارت آموزش و پرورش
Share/Bookmark