۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

نقدی سربسته بر بسته ای خیلی محرمانه به نام " سند ملی آموزش و پرورش " !!



خداحافظی با 3 ماه تعطیلی

اخیرا دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در مصاحبه ای با خبر آنلاین جزییات جدیدی از سند ملی آموزش و پرورش را مطرح کرده است .

بر اساس این سند، مقاطع تحصیلی تغییر می یابد و تعطیلات تابستانی، در طول سال توزیع می شوند.

ادغام مدارس استثنایی و استعدادهای درخشان در مدارس عادی، کاهش رشته های کاردانش و اصلاح شیوه های جذب معلم، از دیگر الزامات اجرایی پیش بینی شده در این سند است.


متن کامل را در پایین بخوانید ( 1 )
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

عکس فریاد ایرانی بهترین عکس مطبوعات جهان شد

رادیو زمانه :
عکسی از یک زن ایرانی در حال فریاد اعتراضی بر پشت بام خانه خود، برنده «جایزه عکس مطبوعات جهان» سال ۲۰۰۹ شد.


Share/Bookmark

عکس: حاشیه های مهر از راهپیمایی 22 بهمن1388

 
Share/Bookmark

عکس: حاشیه های ایسنا از راهپیمایی 22 بهمن1388


Share/Bookmark

عكس:حاشيه هاي فارس 22بهمن1388


Share/Bookmark

حاشیه های راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی بیست و دوم بهمن با حضور جمنعیت انبوه مردم، چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب، نخبگان و شخصیت‌های سیاسی در فضای انقلابي شهر تهران برگزار شد تا بار ديگر ايران، چهره ي قدرتمند خود را در جهان به نمايش بگذارد.
View Image
 
     فرارو ــ مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی روسای سابق مجلس و جمهوری، در این تظاهرات حضور یافتند که البته حضورشان دور از حاشیه نبود چرا كه عده اي لباس شخصي به نامزد معترض انتخابات حمله كردند. خودروي سيد محمد خاتمي نيز مورد حمله قرار گرفت اما به خود وي لطمه اي وارد نشد.
     محمدتقی کروبی، پسر مهدی کروبی به يك رسانه ي غربي گفته است که مهاجمان لباس شخصي، گاز اشک آور را مستقیما به سوی صورت کروبی پاشیده اند. به گفته او  مهدي کروبی دچار مشکل تنفسی و سوختگی پوست صورت شده و سنگی هم به سر او اصابت کرده است. محمدتقی کروبی گفت که پدرش تحت مراقبت پزشکی است. علی کروبی، پسر دیگر آقای کروبی هم در جریان حادثه حمله به او بازداشت شده است.
     برخي گزارش هاي تاييد نشده حكايت از آن دارد كه زهرا رهنورد نيز در حوالي فلكه صادقيه هنگام ورود به جمع راهپيمايان،  مورد حمله لباس شخصي ها قرار گرفته است.
     از سوي ديگر ، محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نيز به همراه خانواده خویش در مسیر خیابان آزادی در جمع مردم حضور داشته است.
     در این میان شایعه‌ای مبنی بر دستگیری محمدرضا خاتمی و همسرش، زهرا اشراقی منتشر شد كه بعدا تکذیب گرديد. برخی گزارش‌ها نیز از حضور حامیان جنبش سبز در میدان صادقیه و خیابان‌های اطراف آن حکایت داشت.
     در مسیر صادقیه به میدان آزادی، علاوه بر حضور گسترده و متراکم راهپیمایان، جمعیت زیادی نیز به عنوان تماشاچی در اطراف خیابان حضور یافتند. برخي گزارش ها حاكي از آن است گروهي در برخي نقاط راهپيمايي، شعارهاي غير معمول سر داده اند.
     شاهدان به خبرنگار فرارو گفتند كه در منطقه صادقيه اتوبوس هاي پليس را ديده اند كه بازداشت شدگان را با خود مي برده اند.
     در مسير طولاني این راهپیمایی و خيابان هاي اطراف، نیروهاي ويژه ي پليس حضور پررنگی برای برقراری امنیت داشتند.

Share/Bookmark

اخبار گوناگون 22 بهمن88 ،موسوي ،رهنورد، خاتمي،كروبي

جشن ملی؛ میرحسین موسوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن کجا بود؟  حضور بانوی سبز ایران در جشن ملی و ضرب و شتم توسط شبه نظامیان باتوم به دست 

حضور خاتمی در راهپیمایی و استقبال پرشور مردم / لباس شخصی ها به خودروی خاتمی هم حمله کردند 

حضور کروبی در راهپیمایی/ حمله باتوم دارها به کروبی در جشن ملی…
ادعای تازه فارس، که از سوی هیچ منبعی تایید نشد:
اعتراض مردم تبريز، مانع از سفر موسوي به اين شهر شد

تجمعات اعتراضی در تهران و شهرستانها
دروغ سازی دیگری از خبرگزاری فارس:
موسوي با پوشش پارچه‌اي از محل راهپيمايي گريخت!!!
به ادعای فارس: كروبي و خاتمي گريختند!!!
                                    
رد آسیب دیدن کروبی در راهپیمایی 22 بهمن
تکذیب دستگیری محمدرضا خاتمی وهمسرش

Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

مير حسين موسوي :با روحیه جمع بودن و حفظ هویت در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم/ جنبش سبز حتی با کسانی که عقاید ما را ند

مير حسين موسوي : با روحیه جمع بودن و حفظ هویت در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم
جنبش سبز حتی با کسانی که عقاید ما را ندارند دوست است
 کلمه:مهندس میرحسین موسوی تأکید کرد: جنبش سبز ملت ایران مستقل است و به هیچ وجه اجازه دخالت بیگانگان را در امور خود نمی دهد.
به گزارش خبرنگار “کلمه” مهندس موسوی که در جمع دانشجویان سخن می گفت افزود: دلیل اینکه به جنبش سبز با چنین شدتی هجمه می شود این است که روی مراجع، روحانیت و متدینین اثر بگذارند اما به صراحت اعلام می دارم جنبش به هیچ وجه به خارج وابسته نیست.
موسوی تاکید کرد نیرویی که امروز به صحنه آمده و تنها خواسته‌اش این است که به قانون و به ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی برگردیم که یکی از آنها استقلال است، مورد تهمت قرار می‌گیرد که آیا به بیگانه وصل است یا تحت تأثیر آنها است یا نیست.
وی افزود: یادآور می شوم این هجمه ها نیز ما را در شعار دچار عدم تعادل نمی کند.
مهندس موسوی۲۲ بهمن ماه را یک روز جامع و از ایام الله خواند و گفت: باید با روحیه جمع بودن اما ضمن حفظ هویت در این گونه حرکت ها حضور داشته باشیم.
مهندس موسوی جنبش سبز را جنبش جوانی نامید که جوانان در آن سهم بالایی دارند، اما تصریح کرد: جنبش جنبه احساسی ندارد و خردگرایی در این جنبش بسیار قوی است.
وی حفظ خردگرایی در کنار شور جوانان را سرمایه ای بزرگ برای کشور خواند و با اشاره به اینکه باید حرکت ناصحانه خود را حفظ کنیم، افزود: حرکت جنبش سبز مسالمت آمیز بوده و باز هم قویاً باید این مسئله ادامه یابد.
به گزارش کلمه، مشروح سخنان مهندس میر حسین موسوی، نخست وزیر محبوب امام خمینی(ره) به شرح زیر است:
Share/Bookmark

حقوق شهروندی: در احضار، بازداشت و بازجویی

...متهم می تواند به سئوالاتی كه از وی می شود پاسخ نگوید و سكوت او نمی تواند هیچ گونه عواقب كیفری در پی داشته باشد... داشتن وكیل از جمله مهم ترین حقوق اشخاص برای توانمند كردن آنها در دفاع از خودشان است... ممنوعیت اغفال بدین معنا است كه مشمول تحقیقات نباید مظنون را فریب دهد و برای مثال به او بگوید اسنادی مربوط به مجرمیت متهم در دست دارد در حالی كه چنین اسنادی را ندارد و به هر ترتیب وی را فریب دهد تا وی اقرار به مواردی بر علیه خود نماید... مواردی که به صراحت از مصادیق شکنجه محسوب می شود شامل:
* زدن چشم بند ( دستبند – پابند ) در هنگام دستگیری و بازجویی
* پوشاندن صورت یا نشستن مامور تحقیق پشت سر متهم در هنگام تحقیق و بازجویی و یا بردن آن ها به اماكن نامعلوم
* بازجویی متناوب یا بازجویی در شب
* سلول انفرادی
* كنجكاوی در اسرار شخصی و خانوادگی و سئوال کردن از گناهان گذشته افراد و پرداختن به موضوعاتی كه موجب فشار روانی به شخص متهم و مظنون گردد وهیچ گونه تأثیری در موضوع اتهام شخص ندارد...
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

پاسخ ضرغامی به سیدحسن خمینی

سهام نيوز:رئیس سازمان صداو سیما با انتشار نامه‌ای در خصوص برنامه شاخص به نامه سیدحسن خمینی پاسخ گفت.
در روزهای گذشته سیدحسن خمینی با انتشار نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از برنامه «شاخص» گلایه کرده بود.
بنابراین گزارش، سید عزت الله ضرغامی امروز با انتشار نامه‌ای به سخنان حسن خمینی پاسخ گفته که عین آن در ادامه می‌آید:
Share/Bookmark

آمار سازی مسئولان برای فرار از پاسخگویی و مسئولیت پذیری ... همه چیز فدای سیاست حتی مقاوم سازی مدارس ! این ها چه گناهی کرده اند ؟

سخن معلم :



این گل های معصوم چه گناهی کرده اند ؟


 اخیرا معاون عمراني وزير آموزش و پرورش اعلام کرده است که 61 درصد مدارس كشور ايمن هستند !
Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

متن کامل نامه سيدحسن خميني به ضرغامی

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني در نامه‌اي انتقادي به عزت‌الله ضرغامي رييس سازمان صداوسيما، به ذكر نكاتي درباره برنامه " شاخص" كه در ايام دهه مبارك فجر پخش مي‌شود، پرداخت.
به گزارش ايسنا متن كامل اين نامه به اين شرح است:



بسمه تعالي

جناب آقاي عزت الله ضرغامي
رييس سازمان صداو سيماي جمهوري اسلامي

با تبريک سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، لازم است نکاتي را پيرامون برنامه‌هاي صدا وسيماي جمهوري اسلامي در ايام دهه فجر يادآوردي نمايم. خوش داشتم اين مطالب را مثل سابق و به طور شفاهي متذکر شوم ولي احساس مي‌کنم اثر سخنان شفاهي کم شده و عمق تاثيرگذاري برنامه‌هاي تلويزيون به گونه‌اي است که محتاج تذکر کتبي است.
چنانکه از منابع موثق شنيده‌ام، برنامه‌اي تحت عنوان شاخص در تلويزيون پخش مي‌شود و به گونه‌اي غير صادقانه و تحريف‌آميز، شخصيت جامع عارف کامل و مهربان و رهبري مقتدر امام خميني(س) را مخدوش نموده است. جامعه‌ جوان امروز ما به وسيله آن‌چه در اين برنامه پخش مي‌شود، شخصيت واقعي امام را نمي‌شناسد و تنها با شخصيت دست ساخته‌ صداوسيما آشنا مي‌شود که متاسفانه فرسنگ‌ها با حقيقت امام که به فرموده‌ رهبري انقلاب همه هويت جمهوري اسلامي است، فاصله دارد.

در شرايطي که دشمنان قسم خورده انقلاب و امام با استفاده از رسانه‌هاي بيگانه، هر لحظه چهره‌اي خشن و غيرانساني و صد البته غيرواقعي از انقلاب شکوهمند اسلامي مي‌سازند، انتظار بيهوده‌اي نيست اگر چشم انتظار تبيين شخصيت جامع امام و امت امام در صداوسيما باشيم و ابعاد بلند معرفتي و ماهيت انساني انقلاب را که بي‌شک در ميان همه انقلاب‌هاي قرن حاضر، بيشترين ارزش‌هاي اسلامي و بشر دوستانه را آفريده، تصوير نماييم. جاي تاسف است که در صداوسيما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت که با اتکا‌ي به جوهره اسلامي و روح بلند مذهب شيعه اثني عشريه آفريده شد، چشم پوشيده مي‌شود و بدون اشاره به شرايط زماني خاص به بزرگ نمايي غلط و تحريف گونه قضاياي گذشته همت مي‌گماريد و به غلط درصدد مشابه‌سازي تاريخي هستيد.
اينجانب جناب‌عالي را از علاقمندان امام راحل مي‌شناسم و به حکم وظيفه فرزندي امام نسبت به اين اشتباه فاحش صداوسيما و تصميم گيرندگان چنين موضوعاتي، اعتراض جدي دارم و معتقدم اگر حقيقتا به دنبال شناخت واقعي امام هستيد، بايد از ياران نزديک امام دعوت نماييد تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بيان نمايند و هم ناگفته‌هاي زندگي امام را بيان کنند.
اميدوارم احتياجي به تصديع بيشتر نباشد و دوستان واقعي امام وظيفه خويش را در قبال امام و تحليل انقلاب اسلامي به انجام برسانند.

سيد حسن خميني
15 /11 /88
تابناك آي آر
Share/Bookmark

حاجی بابایی صندوق ذخیره و معلمان

مشکلات معیشتی و دغدغه های اقتصادی معلمان و نا توانی آموزش وپرورش  در ارائه تسهیلات رفاهی همگام با سایر ارگانها و نهاد ها  به معلمان دست به دست هم داد تا در دهه ی هفتاد اندیشه شکل گیری صندوقی بنام فرهنگیان وواریز پنج درصد حقوق و مزایا انان وهمین مقدار کمک دولتی ،در ذهن مسولان شکل گیرد تا ماحصل فعالیت ها و داد وستد های ان ، ارائه تسهیلات  رفاهی و بهبود سطح معیشت فرهنگیان و کمک مالی  به معلمان در ایام بازنشستگی باشد. 
Share/Bookmark

تصویر نماد شیطان‌پرست‌ها در کتاب فارسی!


پس از ماجرای حذف نام خلیج فارس از پشت جلد کتاب فارسی اول ابتدایی مورد ابهام برانگیز دیگری در رابطه با علائم و نمادهای شیطان پرستی در کتاب فارسی اول راهنمایی دیده می شود.
                                   


Share/Bookmark

اما و اگرهای وزیر آموزش و پرورش برای یک امر بدیهی و البته لازم !





آقای حاجی بابایی چندی پیش در مورد تعامل و ارتباط با تشکل های فرهنگیان و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه فرهیختگان آن را موکول به آینده و آماده شدن شرایط کرد !
Share/Bookmark